Aku kalau dengar lagu mesti aku menghayati liriknya. Tak kira lah lagu melayu ke omputih ke korea ke Bukan dengar kosong-kosong jer. Lagu lama-lama banyak maksud tersirat. Especially lagu rock zaman-zaman 80-an & 90-an. Lagu zaman sekarang tak tahu ler. Ada gak certain lagu yang memang ada maksud tersirat tapi tak serupa macam lagu-lagu dulu. Lagu lama-lama nih kekadang kalau dengar sepintas lalu macam lagu cinta biasa kan? Tapi kalau dengar dalam-dalam banyak maksud tersirat. Antara lagu-lagu pilihan aku:- Istana Menanti - Rahim Maarof (1990) Dengar lagu nih pun dah tahu apa maksud tersirat. Lagu ni mengenai ajal dan amalan kita. Istana Menanti tuh actually adalah liang lahad iaitu destinasi terakhir kita. Ketar jari jemari bertaut pada harapan ini, aku membilang hari, apa akan datang hari ku nanti, Istana Menanti pasti. Kalau betul hayati lirik lagu nih boleh meremang bulu roma sebab maksud dia sangat deep. Congrats M. Nasir lagu &...
Starter pack Sushi! Dah lama nak rasa buat sushi sendiri. Asyik beli je apa kata buat sendiri kan. Aku nih memang peminat sushi. Tapi mampu beli sushi kat Jusco jer lah ekekeke. Tapi tuhlah kan kalau beli tuh macam mahal kalau buat sendiri boleh dapat banyak. Lagi lah anak-anak saudara aku mmg hantu sushi. So seperti biasa hari Sabtu kan hari masak-masak so apa lagi gulung sushi lah. Pada yang pertama kali buat sushi tuh boleh lah beli starter pack sushi nak kat Aeon or nama lamanya Jusco. Harganya RM29.90 kalau tak silap aku. Kat dalam starter pack tuh ada 1 bamboo untuk gulung sushi, satu pack halal seaweed, 1 botol cuka sushi yang halal dan 1 botol sos kicap cecah sushi yang halal. Beras sushi pulak boleh dibeli kat Aeon or Jusco jugak, nama berasnya Sumo, satu peket tuh 1 kg jer n harganya RM9.90. bahan inti sushi Mula-mula tuh masa beras sushi macam korang masak nasi biasa. Tapi jangan banyak sangat airnya nanti lembik pulak. Lepas tuh boleh lah sediakan i...
Pepagi bfast mcmni pun dah ok Tiap-tiap bulan kena batuk n selsema. Last month batuk agak teruk gak siap amik antibiotik lagi. Tetiba minggu ni kena lagi. Ujian Allah. Kita redha je lah. Agak-agak tak baik ni nak pegi Klinik Kesihatan yang terdekat ler. Sekarang ni bahaya. Macam-macam penyakit ada.
oh panasss :)
ReplyDelete