2016 - Throwback Part 2

Sambungan Part 2

JULAI
Bulan Syawal. Tahun ni raya yang agak sedih jugak. Sebab kitaorg baru jer kehilangan abang yang sulong. So mak aku memang takde feeling nak sambut raya. Lagi-lagi selalu raya pertama arwah abang aku bawak family dia datang rumah. Bila dia tak ada. dah tak datang dah. Datang bila seminggu raya. So memang sedih lah.
Kenangan ketupat hangus

OGOS
Bulan ogos takde yang menarik. Musim durian. Yang aku ingat bulan ni aku dok melantak durian. Tiap-tiap minggu kot beli durian. Kopak aku bulan nih. Durian kan buah larangan untuk pesakit diabetes cam aku nih kan. Tapi alhamdulilah tak naik pun darah aku. Hb1c aku turun lagi ada lah. Maybe sebab aku dah buang habit minum air manis
Lontong RM2.50 dengan kopi garam buluh yang famous tuh

SEPTEMBER
Bulan birthday baby mya. Setahun sudah. Untung baby mya sambut birthday sampai 2 kali. 1st masa birthday ikut bulan islam. Dia lahir 10 Zulhijjah n satu lagi ikut bulan roman. Tapi yang besar time bulan islam ler sebab time tuh semua balik. Masa tuh dia boleh nangis bila orang nyanyi wish dia happy birthday. Sedih dia masa tuh. Baby mmg ada strong connection kan? Apa dia hanya aku n family aku jer yang tahu huhuhu.
Happy 1st Birthday!

OKTOBER
Bulan 10 ada kenduri kawin kat Singapore. Akak aku nih boleh pulak amik cuti semata nak gi kenduri kawin kat Spore. Hari Ahad kan Johor cuti. So kena lah amik. Dulu sayang nak amik cuti. Konon nak simpan cuti. Keje gomen kan kalau simpan cuti bila pencen kan dapat apa benda tah namanya tuh. Tapi sejak abg aku meninggal sebelum pencen, akak2 aku yang keje gomen dah tak kisah dah pasal benda simpan cuti tuh. Live your life to the fullest katanya. Aku? Aku mmg cuti. Opis aku tak amik sabtu/ahad.
kenduri

NOVEMBER
Bulan birthday. Bulan 11 ramai benar yang celebrate birthday dalam family aku. Adik beradik aku jer ada 3 orang lahir bulan 11. Anak saudara jer ada 3. So memang dok sambut birthday jer lah. Naik gula aku sebab dok makan kek jer. Tak makan macam tak best plak hihihi.
Banyak birthday bulan ni

DISEMBER
Bulan 12 bulan birthday aku. Nasib baik kena hari isnin. Aku memang takmo buat apa-apa. Tapi akak aku tetap belikan kek untuk aku. Bulan ni aku banyak cuti sebab akak aku pegi kursus. Best sebab dapat habiskan masa kat rumah ngan mak, ayip n baby mya. Selalu kalau cuti panjang-panjang aku g holiday kan. Tapi kali ni dok umah. 100 kali ganda best tau sebab aku memang jarang cuti panjang dok rumah.
Lama tak pegi sini

Abis dah throwback Part 2 untuk tahun 2016. Becinta ok nak abiskan. Dolu2 sebelum masuk tahun baru dah siap entry nih. Kali ni? lagi 8 hari nak msk bulan februari baru nak siap!.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat