counting days

Selama 8 tahun aku bekerja, aku tak pernah ambil cuti yang sangat panjang. Aku masih bujang dan tak pernah berkahwin.. mana mungkin aku ambik cuti kahwin dan apa tah lagi cuti bersalin memang langsung tak lagi. Paling lama cuti yang aku ambik pun 3 hari itupun aku cut short cuti aku, hari yang ketiga aku dah naik kerja. Puncanya? masa apply cuti tuh aku dah kena marah dgn bos aku sbb aku ambik cuti 3 hari.

Ya, bos aku sgtlah berkira pasal cuti nih aku tak tau kenapa. Tapi memang aku sgtlah kecik ati masa dia marah aku ambik cuti 3 hari. Aku ambik cuti sbb nak bercuti dgn family akak aku yg kebetulan akak aku ada majlis konvo OUM kat PWTC. Lagipun bukan cuti aku dah habis padahal cuti aku xpernah habis setiap tahun. Tak nak ungkit benda nih nanti dia kata aku berkira dan tak nak panjangkan cita aku cuti 2 hari saja. So, kalau tanya pasal cuti nih memang benar aku AMATLAH PHOBIA nak tanya bos aku sebab aku pernah dicop sebagai berkira.

Dan tahun ini aku terpaksa bercuti... Ya, aku nak ambik cuti tahunan aku yang jarang2 sekali aku dapat habiskan. Insya Allah kalau tak ada aral melintang dan jika aku diizinkan Allah, aku bakal menjadi tetamu-Nya. Aku akan ke kota Makkah al Mukaramah. Aku akan mengerjakan ibadah umrah pada hujung tahun ni.

Aku mmg berharap agar perjalanan aku nih dapat memberikan aku satu petunjuk dan lembaran baru dalam hidup aku. Perjalanan ini sangat2 bermakna dalam hidup aku...


tak sabar rasanya nak kesana. Semoga urusan aku dipermudahkan disana....

*kredit kepada Hessam Moosavi untuk gambar Kaabah yg sgt indah ini.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah