Salam Oktober


Langit cerah tapi hati masih mendung

Dah nak masuk akhir bulan Oktober dah. Lagi 2 bulan dah nak habis 2017. Tahun 2017 dan juga tahun 1998 tahun yang paling tak boleh dilupakan sehingga ke akhir hayat. Tahun-tahun dimana aku kehilangan orang yang paling aku sayangi.

Bila masuk berbicara pasal ibu dan bapa mula lah air mata aku mengalir. Orang tanya kenapa tak move on lagi dah 3 bulan arwah mak pegi. Nak move on camner yang pergi tuh mak yang melahirkan kita kot. Aku tinggal dengan dia dari umur aku sehari sampai lah umur aku 37 tahun 7 bulan 18 hari. Berpisah pun masa aku gi belajar kat Shah Alam, itu pun 3 tahun je. Cukup 3 tahun aku balik kampung sebab tak nak dia tinggal sorang-sorang.

Kat dada nih bila ada masa-masanya rasa sakit sangat. Sakit rindu yang mencengkam sampai nak mengalir air mata. Mak pergi bawak sekali separuh jiwa aku sekali. Tiap-tiap minggu aku pergi kubur mak nak hilangkan rindu. Kalau rindu nak dgr suara mak aku bukak video-video dalam handphone aku yang ada suara mak. 

Smlm aku tengok entry aku wish birthday mak tahun 2012 kat blog ni. Perenggan akhir tuh aku tulis "Seriously aku tak rasa aku boleh hidup tanpa dia. Aku tak dapat bayangkan apa yang jadi pada aku kalau dia takda.". Ini yang aku hadapi sekarang, hidup tanpa mak disisi. Dulu tanpa ayah pun sakit bila mak pergi lagi sakit sebab dua-dua dah takda.

Semoga roh mak dan ayah ku ditempatkan dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin. Al-Fatihah buat arwah ibu dan bapaku.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat