Merajuk?

breakfast org yang merajuk - mee rebus
Tak baik merajuk tau! lagi2 ngan mak sendiri ngeeeeeee. smlm aku balik kerja ujan lebat pastu malam2 buta pun hujan lebat gak. tapi hujan lebat dalam bilik aku jelah. tak tau lah nape sejak2 dah msk umur 30-an nih hati aku sensitif sgt. pantang ckp sikit mula lah terasa. pastu bila nak pegi keje mula lah makan sikit jer breakfast yg mak kita susah2 masak pepagi. bila dah start engine kereta barulah rasa menyesal ngape lah aku buat mak aku mcm tuh. so sepanjang hari nih aku kat tempat kerja dihantui ngan perasaan bersalah yg amat2 sgt. rasa mcm nak tepon mintak maaf tapi rasa malu lah plak. nasib baik bila aku balik petang mak aku tegur mcm biasa. rasa sedih pun ada bila aku balik aku tgk mak aku dah cuci n lipat baju2 aku. sanggup dia naik atas bilik aku amik baju2 kotor aku walaupun aku merajuk ngan dia. lepas kena tegur smlm aku igt nak cuci sendiri weekend nih tapi dia dah cucikan plak. nyesal tull aku merajuk ngan mak aku masa breakfast pagi tadi. tak baik buat mak aku kecik ati. dosa besar tau. maybe aku takde anak n aku tak tau mcmana perasaan seorang ibu terhadap anak2nya. yelah 9 bulan dia susah payah bawak anak2 dia dalam perut. mesti ada satu connection kan.

Sayangi lah mak ayah kita selagi mereka masih ada. besar pengorbanan mereka masa nak besarkan kita. aku cuma ada mak jer. n aku syg mak aku sgt2.

buat adik2 yg sedang meningkat remaja n anak2 saudara aku sendiri kalau kita ada masalah dengan keluarga, teman lelaki bukanlah jalan penyelesaiannya. ada sebab mengapa ibu bapa kita sgt2 melindungi anak-anaknya. sbb dia tak nak tgk anak2 dia hanyut dalam keseronokan dunia. ibu bapa kita nih dpt amanah dari Allah utk besarkan khalifah-khalifah Allah. bila adik2 dah tua nanti barulah adik paham kenapa mak n ayah kita sgt melindungi kita yang kita anggap sgt2 'mengongkong'. masa tuh barulah adik2 akan menyesal tak sudah2. percayalah...

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah