Yeay! It's weekend again!

bersinar2 tak lantai umah aku? heheh bibik local yg buat mmg bersih
Yeay! hari minggu datang lagi. hari yang paling ditunggu2 setiap minggu sejak hari isnin lagi. hari sabtu n ahad lah hari untuk relax kan diri dari stress hehe. pada sapa2 yg kena keje hari sabtu tu mintak maaf jer lah yer. nasib baik company aku mmg cuti hari sabtu. mmg tak dpt bayangkan kalau sabtu kena keje. nangis woooo. lagipun kalau sabtu keje mmg membazir jer bukak opis. bukan buat keje pun. n bos2 pun tak masuk. membazir letrik jer. 

utk aku yg hari2 drive 20km pegi keje n 20km balik keje mmg hari sabtu n ahad adalah hari yg sgt2 dinanti2kan. dok rumah layan cerita korea lah best heheh. malas weyyy nak keluar g mana2. lagi2 skrg nih da takde geng2 keluar jalan2. dok rumah jer lah. tgk wayang pun da malas. kali terakhir aku tgk wayang setahun yg lepas kot. kalau family ajak g mana2 pun malas. ditambah ngan poket yg agak kekeringan. so kena mengambil pendekatan berhati2 dalam perbelanjaan harian. astro aku plak da pasang ngan pvr so boleh lah record movie2 best2 yg kadang main pukul 2-3 pagi tuh. cerita2 hantu ke. aku nih penakut sikit nak tgk malam2.

tapi jgn igt aku dok relax jer kat umah time weekend2 nih. skrg nih sejak dah takde bibik n pembersih rumah yg selalunya dtg 3 hari sehari tuh, aku n akak aku gilir2 mop2 lantai umah aku n bersihakan apa yg patut. membazir jer lah amik bibik nih. baik buat semua tuh sendiri. dpt gak bakar lemak2 yg ada kat badan tuh kan. lagipun diorg tuh demand sgt lah. kalau buat keje ok takpe gak. nih baru dtg 3 bulan keje dah cabut lari. igt laki lah. igt boipren lah. yg tak boleh blah tuh boipren2 tuh semua laki org. sebijik mcm drama merapu diorg tuh (sorry gua da tak layan cerita merapu2 diorg tuh. layan cerita korea lagi best). dia igt masa nak amik dia tuh pakai daun kot bukan duit. 

tapi akak aku tetap nak cari pembersih rumah yg boleh dtg hari2 bersihkan umah. tapi nak orang kita jer. daripada bagi duit kat orang luar lebih baik bagi kat orang kita sendiri. betul tak? tapi kan susah betul nak cari yg betul2 nak kerja. actually kalau kena gaya mmg boleh buat duit. kalau sebulan boleh charge satu rumah RM200 bersihkan rumah 2-3 kali seminggu dalam 2-3 jam kalau buat 20 rumah da berapa? kira lah sendiri heheheh

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat