Netflix or iflix?


or


Last year, iflix launch service dia kat Malaysia. Masa tuh ingat iflix n netflix satu company n namanya iflix untuk pasaran asia kan. Sekali google lain company lah. Pada sapa yang tak tau apa tuh Netflix n iflix ni ia adalah internet tv streaming movies and tv series. Zaman dulu nak tgk movies or tv series berjam-jam download kan. Guna LimeWire lah, napster, lah apo laie yang ada? lupa dah. Lagi time tuh aku pakai dial up and streamyx yang 512kb jer laju nya.

So last year kat FB keluarlah iklan iflix ni. Since nama dia ada flix2 so mesti sama mcm netflix kan. Time tu Netflix belum g global lagi. Aku pun try 1 month free membership tuh. Wow macam-macam tv series ada n movies juga ada. So aku decide untuk sign up for service dgn bayaran RM8 sebulan or RM96 setahun (tapi tak silap aku time tuh ada offer murah sikit kot?) kat iflix nih bukan takat Hollywood jer, Malaywood, Koreawood, Philipnwood n memacam lagi ler. Yang aku seronok ada drama korea kat situ hihihihi. Running Man pun ada. 

Mula dari tuh memang aku dah tak beli lagi lah movies kat itunes. Sebab aku dapat tengok mcm-mcm movies kat iflix. Kalau dulu pantang tiap2 minggu dok beli USD2.99 movies kat itunes sebab murah. Kalau tak harga dia USD10 keatas kalau duit kita dah berapa kan? itu dulu sebelum duit kita jatuh teruk. La ni memang tak beli dah sbb mahal sgt.

Tapi tetiba awal tahun ni keluar plak Netflix. Netflix dah going global. Try lah jugak 1 month free tuh. Bezanya untuk drama series Netflix memang banyakkkk sangat n especially yang US punya tv series but movie masih kureng lagi banding iflix.

Tapi alahai mahal lah plak Netflix nih. RM33 tiap bulan. Untuk aku mahal ler RM33 tiap bulan. Lagipun aku dapat layan time weekend n weekdays pun after 10 pm (before belayarr). So awal bulan 2 haritu cecepat cancel kat apple subscription kang nanti potong RM33 dari kad aku plak.

Apa-apa pun buat masa skrg aku stick ngan iflix dulu. Lagipun membership setaun aku akan expired bulan 8 tahun ni. So lama lagi kan.

Skrg ni tengah layan tv series ni


Yeahh F.R.I.E.N.D.S tv sitcom masa aku Form 4 dulu. Time tu tengok kat Channel 5 Singapore n tengok pun tak lengkap sampai season 4 or 5 kot sbb aku dah pegi Shah Alam n tinggalkan dunia television huhuhu lepas tuh terus tak follow dah sitcom nih.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat