Yeah, that's how it is.


Drama korea lagi hihihi. Kali ni drama korea lain sikit. Selalu dok cerita pasal cinta2. Dia cinta orang ni. Pastu orang lain plak caras orang ni. Tapi drama korea nih lain sikit. Cerita pasal family. Jarang lah drama korea buat drama camni. Cerita nih cam ala-ala drama Opah tahun  80-an tu. Kalau korang lahir bawah tahun 80-an mesti pernah tengok drama Opah tuh.

Nak cedok plot pun tarak kat mana2 website hihi. Tapi drama nih mengenai pasangan tua yang ada 3 orang anak lelaki.  So drama nih menyusuri kehidupan pasangan tua, anak-anak, menantu-menantu dan cucu-cucu pasangan tua ni.

Kalau korang peminat drama korea kan, korang mesti perasan yang anak lelaki mesti ada tanggungjawab lebih pada family dia kan. Diorang punya hormat ngan ibu ngan bapa macam orang kita juga. Beza ngan drama barat. Nak cakap memang adab orang timur takleh gak sebab jiran diorang yang sebelah kiri dalam map tuh selalu jer ada orang share video pelik2. Hahah lagipun aku dah pernah pegi kan negara jiran South Korea tu kan, so aku tau lah perangai dorg camner ekekeeke.

Mak aku suka tengok drama nih sebab semuanya pasal family. 

Tapi yang paling tersentuh tengok drama nih, bila Sook-Ja (pasangan tua - perempuan) ni pesan kat menantu dia kalau dia  dah tak ada jangan abaikan makcik or adik dia, Sook-Kyung sebab dia tak kahwin n tak ada anak.

Uwaaa tetiba cam tertusuk kat jantung sebab mak aku sekarang dok pesan kat anak-anak saudara aku jangan abaikan aku kalau aku dah tua nanti.

Apa-apa pun aku rekemen korang tgk drama ni. Drama realiti kehidupan sebenar. 
Banyak ada sangkut paut ngan kehidupan kita. Aku jamin mmg berbeza ngan drama korea lain yang kekandang aku rasa cam tak masuk akal kan gitu.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah