Sesungguhnya Allah bersama dengan orang2 yang sabar

Kekadang aku pelik dengan perangai orang yang tak pernah puas n bersyukur dengan apa diorg dapat. Contohnya bila tak dapat bonus merungut dah dapat bonus pun merungut. Lepas tuh luahkan perasaan kat laman2 sosial. Bila org baca status kat laman2 sosial tuh tak pasal2 orang cop sebagai orang yang tak bersyukur. Bersyukurlah... ramai orang kat luar sana yang dah kerja bertahun-tahun tak dapat bonus. Dan bersyukurlah kerana anda mempunyai pekerjaan tetap. Tak seperti sesetengah orang macam aku nih kerja pun tak setimpal dengan kelulusan yang aku ada. Tapi aku bersyukur sekurang-kurangnya dapat menampung kehidupan aku seharian. Maybe aku tak tau apa yang terjadi kat hal ehwal dalaman company diorg tapi kalau dah rasa satu penindasan drpd company apa tunggu lagi, berhenti n cari lah kerja lain.

Sabarlah, kalau da rezeki kita tak kemana!

aku: bersyukur kadang2 dpt bonus tak sampai suku pun gaji kita :)

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat