Kisah KALI PERTAMA

Kali pertama naik KAPAL TERBANG
Kat Istanbul Ataturk International Airport.
Kali pertama naik Turkish Airlines.
Suka naik airlines nih sebab steward hensem-hensem sangat! hahahah

Tahun 2001. Masa tu tgh study kat UiTM Shah Alam. Kawan merangkap Roommate merangkap housemate merangkap classmate merangkap bespren, mak dia telah kembali kerahmatullah. So nak cepat balik ke Kuantan naiklah flight, aku lah peneman dia sebab emosi dia tak stabil time tuh. First time naik flight, first time rasa suasana masuk departure hall (selalu hantar orang kat pintu je), first time pegi ke KLIA, first time lari sorg2 cari pintu gate sebab kapal nak terbang dah nak terbang (akak kat check-in counter suruh lari sebab dah lambat) sekali sampai, kapal terbang delay. Hampeh. Penat aku lari. Masa tuh rasa macam tak boleh blah sebab 1st time naik kapal terbang kan. Nasib baik masa tuh akak housemate aku tolong check-in kat kaunter. Masa tuh harap aku mmg tak boleh lah. 1st time kan. Aku pun tak tau prosedur naik kapal terbang masa tu. Tapi sekarang nih kalau jejalan guna benda alah ni selalu kena jadi ketua rombongan.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Kali pertama naik KERETAPI
First time naik BULLET TRAIN dari Shanghai ke Hangzhou, China.

Masa tu umur 5-6 tahun kot. tak silap aku. Tahun 1984 or 1985. Nak naik keretapi sangat so kitaorg satu keluarga naik keretapi dari Johor Bahru ke Kluang. Lepas tu balik semula ke Johor Bahru naik bas. Memori yang tak boleh lupa. Time tuh bersesak-sesak nak naik keretapi. Bukan macam sekarang. Dulu kelas 3 tak banyak kerusi sgt. Siapa cepat dia dapat. Siap kena duduk kat lantai lagi. Naik bas berhenti-henti tuh pun takde duduk atas lantai. Dalam gerabak plak tuh panas. Arwah ayah aku siap bentangkan suratkhabar duduk atas lantai. Kali kedua naik keretapi dengan arwah makcik masa umur 10 tahun pegi rumah akak aku kat Shah Alam temankan dia seminggu sebab husband dia ke luar negara. Masa tuh baru rasa kagum. Dah takde dah gerabak kelas 3. Yang ada kelas 1 dan 2.

Comments

  1. hehehe bullet train tu =P samalah.. first time naik bullet train..
    selalu naik ktm je wakakaka..

    CT pun memula belajar naik flight sorang diri bila da besar..
    dedulu ikut mak ayah kita x peduli sngt kan.. semua kena ada first time..
    baru jadi =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuh bila dah sendiri baru tau macam mana kan

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah