Kau kalau aku cakap bodoh kang marah pulak

Memang nak sangat up satu status 'berbalas pantun' kat Facebook. 

Tapi nanti aku nih jadi 2 kali 5 macam dia jugak.

Nasib baik ada blog boleh luah kat sini

Nak up status tuh pandang kiri-kanan dulu anak-anak. Jangan tunjuk sangat status yang menunjukkan kebodohan dan kesombongan sendiri. 

Ya, aku tahu ko ada mak bapak. Kerja pulak tuh. Boleh lah tanggung makan minum ko kalau ko tak kerja pun. 

Orang suruh kerja dibawah level kelayakan ko tuh sementara jer. Cari duit poket. Sekurang-kurangnya ko ajak awek ko g dating takde lah pakai duit mak ko.

Takde sapa suruh ko kerja selama-lamanya yang ko ckp tak setaraf dengan kelayakkan ko tuh.

Sampai bila mak bapak ko nak tanggung makan minum ko? Bayar duit internet ko? 

Alasan tersendiri ko tuh, alasan ko nak berjaga malam-malam main game kan? kalau aku jadi mak ko dah lama aku hempas laptop ko tu kat lantai. 

Kalau ko tak puas hati dengan nasihat kitaorng nih diam-diam je dah lah. Aku ni macam orang tua ko jugak, kena hormat.

Nasihat yang kitaorg bagi bukan jahat pun. Suruh ko kerja part time, cari duit poket. 

KERJA SEMENTARA, FAHAM TAK?? 

Tapi cara ko cakap, cara ko up status tadi tak pandang kiri kanan. Ko lupa aku nih kerja dibawah kelayakkan yang aku ada. 

Bukan kejap dah 13 tahun ok. 13 tahun. Tapi ada aku rasa menyesal? Tak.

Memang Allah dah takdirkan itu rezeki aku dan tanggungjawab aku untuk jaga mak aku yang kau panggil tok tuh.

Lepas grad dulu aku kerja dengan gaji permulaan RM750. Sebab apa? sebab mak aku tak kerja, ayah aku pulak dah meninggal. Kakak-kakak n abang-abang ada keluarga sendiri. Sapa nak tanggung makan minum n hutang PTPTN aku?

Lagi satu ada aku perli ko tadi?

Kau kalau aku cakap bodoh kang marah pulak.

Haiiii rupanya memilih gak kau ye? Baran pun ada.

Biarlah labuuuuuuu! Suka ati ko lah nak buat apa!

Comments

Popular posts from this blog

Tabung Haji