Hasil Menabung

Ingat tak ngan entry aku last year pasal Menabung tuh? Aku lom story lagi pasal apa jadi kat tabung tuh. Aku ikut tak plan aku tuh atau aku sekadar hangat-hangat tahi ayam ke?

Ini ler rupa tabung aku
Alhamdulilah, berjaya juga aku menabung ikut apa yang aku rancangkan. Gigih tau. Lagi-lagi kereta dah abis bayar. So memang lagi memudahkan plan menabung suka-suka aku nih. Walaupun ada lah ter'miss' menabung sebab bulan tuh kekeringan, tapi alhamdulilah dapatlah beli barang yang aku hajati.

iPhone 7

Sebab aku tak sabar nak beli iPhone 7 ni so aku 'pecah'kan tabung aku nih cepat daripada dijadualkan iaitu masa bulan November tahun lepas. Memang tak cukup duit tabung for fun aku tuh tapi guna lah duit tabung lain dulu ekekek. Alah lagipun sikit jer guna duit tabung lain tuh. Suku jer drpd harga henpon nih. 

Payah betul nak beli henpon nih boring betul. Mula-mula gi Aeon Tebrau City. Tak tau lah pulak Aeon tuh dah renovate. Dah berzaman tak pegi situ. Terkena kejutan budaya kejap. Pastu g lah satu kedai yang jual barang-barang apple kat situ. Tengok dalam stok list yang kuar kat FB diorg mmg ada lagi henpon yang aku nak. Tapi bila tanya cakap dah abis. Adoiii dah lah susah2 pegi jauh2 ngan parking berebut n jalan kaki jauh. Tambah sakit ati lagi bila FB kedai tuh refresh stok list as at 2.00 pm n tulis henpon yang aku nak ada stok! apa kebenda weii?? Padahall aku datang pukul 12 tghari. So aku assume memang sale girl tuh mmg takmo jual ngan aku. Ikutkan hati nak gi branch dia satu lagi kat City Square hari yang sama gak. Tapi akak aku suruh sabar.  Esoknya pepagi meh ler gi City Square pulak. Alhamdulilah ada stok. Senang jer beli kat situ. Takde banyak songeh. Dia pun happy sebab dapat komisen hahaha.

Kalau tau baik gi City Square terus. Takya lah pegi Tebrau City tuh. Orang pun mcm semut. Ramai gila. Rimas aku. Nak makan pun sampai ada restoran yg dah abis makanan. Tapi sebab nak g Kaison punya pasal tuh yang gi situ. Tapi Kaison pun tak pegi sebab panas ati ngan kedai buah apple tuh.

Pening kepala tengok orang ramai Aeon Tebrau City tuh. Belum Ikea Tebrau yang kat sebelah tuh siap n bukak. Memang mau ada aku amik cuti semata g hari kerja or tak pegi langsung. Memang lokasi tak best langsung Ikea tuh. Nape tak buat kat Iskandar Puteri or nama lamanya Nusajaya. Sebesar alam area tuh ngan highway semer memang sonag lah. Tapi nak buek camno kan Ikea dah beli tanah tuh dah lamo kan since 2008 kot. Apa pun bukak kat mana pun Ikea tu yang confirm mesti jem n penuh. Confirmlah!

Yang Kaison tuh aku pegi kat Paradigm Mall Johor Bahru or nama lamanya Kemayan City. Tak sabar tull tunggu shopping mall tuh bukak. Katanya Sogo pun nak bukak situ. Tak sabar!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat