Diskriminasi dan Pilih Kasih

Salam Israk dan Mikraj.

Pernah rasa kena diskriminasi dengan orang sekeliling kita?

Aku dah lali dengan benda ni semua. Kekadang dah terimun dengan benda-benda tuh.
Kadang-kadang tuh ada juga rasa sedih kat hati ni tapi aku amik positif jer.

Contoh diskirminasi dan pilih kasih adalah bila kita pegi seminar ker roadshow ke or apa-apa yang sewaktu dengannya, kalau ada dua orang yang angkat tangan untuk menjawab soalan. Yang mula-mula angkat tangan tuh seorang yang berbadan besar rupa pun takda dan lepas tuh seorang lagi ada rupa n badan cantik dan sebagai penceramah agak-agak korang akan pilih siapa? dah tentu yang cantik kan? 

So kita kena lah terima hakikat benda tuh walaupun agak pedih jugak di sudut hati ni. 

Lebih baik aku main henpon daripada aku participate ngan benda-benda bodoh yang boleh buat aku sedih macam tuh. Pastu esoknya bila bos tanya apa yang ko dapat pegi seminar ko takleh jawab sebab layan henpon banyak sangat. Padanlah ngan muka ko hahahah.

Aku gemokkk aku tak lawa. So what????


Pic kredit to google

Comments

  1. cop. sampai ke sudah penceramah tu tak amik soalan kedua?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tabung Haji