Lagi2 cerita pasal manusia berkira itu B O S A N L A H !


Aku pelik dengan perangai manusia. Macam-macam perangai n ragam. Kadang-kadang aku meluat tgk perangai manusia kat sekeliling aku.

Hari ni tak tau kenapa aku sangatlah bad mood. Mungkin aku tgh dlm proses Premenstrual Syndrome itu sebab aku nak marah2 jer. Hari ni aku rasa mcm bengang jer tapi aku tak tau bengang ngan sapa. Maybe bengang ngan lady boss aku sbb asyik2 tanya pasal duit. Gelojoh betul. Bosan betul aku dengan dia. Macam aku plak yang mata duitan. Bosan! bosan! bosan!

Bila balik rumah pulak anak2 manusia yang sangat berkira itu ada pulak kat depan rumah dgn saudara-mara dia (agaknya lah kot sbb aku tak tau sapa diorg2 tuh) dah lah main bola kat tempat aku parking selalu (depan umah aku ok!) buat bodoh jer main sampai tak nampak kereta aku yg tgh tunggu nak parking (wooii ko igt aku halimunan ke hah!). Dah lama aku peratikan anak2 manusia berkira nih. Kecik2 pun dah pandai menyombong n belagak (ikut perangai manusia berkira nih ler). Pandai pulak sound2 aku masa aku nak masuk rumah. Nak ajer aku tampor mulut tuh. Menyirap betul darah aku tadik.

Anak2 manusia berkira nih bukan boleh ditegur. Dulu pernah tegur (tegur bukan ganas n sombong ek mcm manusia berkira itu tempoh hari) lembut n baik jer mak aku tegur lepas tuh tgk muka mak aku pun xmau budak tuh. Bagus! kecik2 dah pandai menyombong! Puncanya mak aku tegur tuh sbb binatang peliharaan diorg tuh busuk n tahi takmau cuci. Sejak tuh kitaorg malas nak tegur sbb takut jadi gaduh.

Korang cuba bayangkan kalau korg ada kat tempat kitaorg bukak pintu jer wahhh semerbak bau. Memang nak termuntah tau tak! Memang malu sbb orang datang rumah aku nak masuk semua dah macam orang mengandung! teruwek2 jer! Ada sekali aku baru lepas breakfast n nak pergi kerja keluar balik terus apa yang aku makan.

Kalau sesiapa yg ada facebook aku mesti igt macamana luahan perasaan aku masa tuh. Geram tau tak. Tapi kitaorg malas nak tegur sbb takut jadi gaduh. Sebabnya aku mmg da boleh baca air muka diorg2 tuh bukan jenis orang yang boleh ditegur karang melenting! Dulu orang sebelah umah dia pernah bela binatang najis mughallazah n macam biasa lah busuk. Siap gaduh lagi tgh2 maghrib ngan jiran tuh. n sampai pindah terus orang tuh. Lepas tuh dia pulak buat kat jiran macam tuh. Ada ke patut? kalau lah kitaorang yang bela tuh confirm dah kena marah dah kitaorg. 

Aku da byk dgr org cakap cara manusia2 tersebut kalau ckp mmg menyombong! Ntahlah macam2 perangai manusia nih. Ada sorg nih nampak barang main ambik jer bukan nak tanya dulu kat pemiliknya masih gunakan lagi ke tak. Dah lah tak pernah bertegur sapa. Pelik betul aku dgn perangai manusia nih! macam2!

nasib-nasib *sigh*

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah