Makan, makan & makan!


 Semenjak lepas puasa nih aku asik makan n banyak habiskan duit pada makanan yang pada aku sangatlah tidak patut untuk orang macam aku yang errr da terlebih makan. Bila aku kira-kira balik memang aku dah 'ter'over budget dalam berbelanja untuk breakfast dan lunch masa office hour. Masa bulan puasa yang lepas aku sangatlah berjimat sebabnya aku cuma pegi 3 kali jer bazar ramadan cos aku tak sanggup nak menempuh kesesakan 'luar biasa' di bazar-bazar ramadan sekitar JB nih.

So weekend nih 'kerja' aku makan lagi. Semalam, hari sabtu maybe tak ada lah berat sangat cos aku cuma pergi rumah akak aku n dia masak laksa johor favorite aku huhu. Tapi hari ini adalah hari yang sangat 'berat' uwaaaaa. Hari ni semuanya berat2 walaupun aku cuma pergi rumah mak cik aku jer tapi bila ditambah dengan rumah aku sendiri yang telah menyediakan makanan untuk orang datang, 'penapauan' yang dibuat ketika mak aku berkunjung ke rumah pakcik aku dan ditambah dengan pengiriman kepada akak aku Nasi Beriani Batu Pahat yang Famous itu memang betul-betul boleh buat errr perut aku menangis. 

Dan esok aku, WAJIB mulakan PUASA ENAM atau dengan lebih afdal lagi, PUASA GANTI.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat