Ugly Beauty

"Just because you're beautiful doesn't mean you can treat people like they don't matter." - Cameron James (Joseph Gordon-Levitt) from 10 THINGS I HATE ABOUT YOU (1999)


Hari ni amatlah boring cos kerja 1 hari jer before weekend menjelma esok. Nasib baik boss keluar awal kalau tak memang boleh mati kebosanan lah aku. So tadi masa keboringan + kengantukan aku secara curi2 bukak internet and browse Yahoo news and aku tertarik dengan artikel nih http://movies.yahoo.com/feature/movie-talk-5-life-lessons-from-high-school-movies.html dan quote kat atas tuh. Kadang-kadang aku juga terasa orang yang 'cantik2' nih ada segelintirnya sgtlah 'mean' tapi ada jugak kebanyakannya baik. Tak semua kan. Kadang-kadang orang tak cantik pun ada juga yang jahat kan? so tak boleh lah kita buat assumption yang cantik2 itu semuanya jahat. 

Tapi kadang-kadang ada orang mempergunakan kecantikan mereka contohnya aku dah lama perhatikan kalau nak lintas jalan or berjalan di kaki jalan yang boleh menganggu lalulintas, mereka2 ini jalan sgtlah slow siap boleh bergelek errrr bon*** plak. Kalau aku yg melintas boleh siap berlari sbb takut kena langgar dgn kereta. Tapi mungkin itu kelebihan yang ada pada mereka. Sayang plak kalau tak gunakan kan?. Janganlah korang salah sangka aku bukan anti pada mereka2 tuh tapi cuma memberi pendapat aku jer.

Aku suka artikel Yahoo tuh sebab kadang-kadang kita tak tau orang yang kita hina or tak popular masa sekolah dulu akan end up macam mana bila dewasa nanti. Masa sekolah mmg lah kira rasa mcm dunia ni milik kita tapi bila lepas sekolah lagi luas lagi perjalanan hidup kita dik (pinjam ayat Abg Jem) macam-macam boleh jadi masa tuh.

teringin nak jadi macam Betty, 
berani & sgt confident dengan 
kemampuan diri sendiri. tapi dia pun 
cuma watak dalam drama TV. 
Ada ke orang kat luar 
yang macam Betty?

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat