Dugaan... inikah dugaan untuk ku...

Seriously aku n akak aku really2 in a big problem if maid tak balik. sapa nak jaga ayip n tgk2kan mak aku. N guess what? dia mmg tak balik! ampeh tull geram betul aku. Kakak aku lagi lah ribu2 duit dia abis. Maid nih baru jer keje bulan 12 last year n baru jer dpt gaji. dia nak balik arituh pun pinjam duit akak aku. n aku geram sbb penat2 jer aku balik keje pastu mak aku kasi tau dia nak balik sbb mak dia sakit kuat. Aku keluar g kedai dgn lom mandi lagi belikan jajan2 utk anak dia sbb kesian balik bawak tangan kosong. Skrg nih aku wish yg mak dia bebetul mati! sbb apa aku wish mcm tuh sbb akak aku baru dpt tau yg mak dia tak sakit pun n dia tipu adik dia yg keje kat kl ckp dia keje kat kedai makan. Mmg dasar penipu. ko jgn lupa yg ko da bersumpah ngan mak aku yg ko nak balik semula sini. siap akak aku belikan return flight ticket lagi berani ek ko sumpah2 mmg kena makan sumpah lah ko! 

Bila tgk drama2 negara diorg yg berlambak2 kat tv tuh betul2 menggambarkan sikap diorg. mmg kaki penipu, putar belit, perompak (sbb duit mak aku ilang) n semua ada. Masuk dia da 3 orang dah maid ada problem. yg first dah tak tahan rindu ngan family dia jerit2 nangis nak balik malu tau tak mcm kena dera plak! terpaksalah hantar balik keje belum dua tahun lagi. yg 2nd plak mmg terbaik, rajin, jujur n semua ada lah tapi malangnya medical tak lepas jantung dia besar. kena hantar balik. baru sebulan dtg lak tuh. yg 3rd plak lembut jer tapi rupanya penipu! sanggup ckp mak sendiri sakit kuat n berani main ngan sumpah.

Macam2 perangai diaorg nih. Kadang diorg ni tak reti bersyukur. Kitaorg layan dia punyalah baik. apa yg kitaorg makan dia pun makan sama. takde beza tapi ni balasannya. Takpelah kalau apa2 jadi kat ko wahai bibik ko igtlah nih lah balasan atas doa orang2 yang teraniya! Allah tuh Maha Besar! skrg nih Allah bagi cash jer kat dunia. ko igt tuh (mcmlah bibik nih baca blog aku kan?)

Lepas nih tak boleh kasi muka. Next bibik no more h/p, boleh tulis surat jer, calling2 NO!, takleh kasi muka sgt semua keje mesti kena buat. n baju aku pun kena iron (dulu aku bagi muka baju aku iron sendiri) sbb sebelum2 ni susu yg kitaorg bagi tuba plak yg korg balas! ada paham!

si penipu!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah