Will You Love Me Tomorrow?

Hah! dah lama tak jenguk blog nih. Malas! malas! malas! n malas!.  Tak sempat nak jenguk blog nih. Sejak seminggu dua nih aku asik balik lmbt jer. Sampai umah mesti da time maghrib or kadang2 dah nak masuk isya'. Lebih2 lagi dpt bos cam ampeh. Suka2 jer suruh antar fail kat umah dia. Kalau umah dia dekat ngan umah aku takpe lah gak nih ibarat mcm dari jb - kl. jauh + jem n ada hari tuh dah lah aku puasa. aduhh mmg betul2 dugaan lah. Sabar jerlahh.

Oleh kerana hari nih cuti ganti hari buruh so aku ada bykkk masa. Cuaca plak best hari nih mendung jer mmg bagus utk membuta nih. Tapi sebelum aku g membuta nak buat apa yg patut contohnya abiskan post nih heheh.

Sapa ada tgk or ikut American Idol 10? Bestkan? Pada pendapat aku season 10 nih lah adalah season terbaik cos semua contestant bagus2 belaka. Season 9 yg lepas mmg season yang paling worst sekali. Sampai skrg jarang aku dgr lagu si Lee Dewyaze kat radio. Kalau ada pun kat mix fm jer. Walaupun judge dia da byk tukar yg tinggal Randy tapi tetap tak menggugat populariti show nih. Steven Tyler n Jennifer Lopez setakat nih ok lah. Walaupun kadang si steven tuh ada mengarut sikit ehehe. Dan produksi mereka nih sgt selective masa audition n hanya best of the best jer dpt lepas ke next level. Mungkin diorg nih ambik iktibar season2 lepas bila winner tak leh jual album.

Sgt berbeza dengan Akademi Fantasia 9. Tak tau ler camner diorg pilih ek? agaknya kat Malaysia nih da kekurangan bakat or yg ada bakat da malas nak msk kot? Bukannya senang nak jadi penyayi kat malaysia nih. Or mereka hanya memilih yang 'good looking' jer kot? Tapi apa2 pun tepukan patut diberikan pada Mentor sbb ada contestant2 sgt power suaranya n dikatakan jumlah yg menonton Mentor lagi ramai drpd AF.

James Durbin

Berbalik pada American Idol antara fav aku adalah James Durbin. Masa mula2 dia audition org compare kan dia dgn Adam Lambert. Tapi pada pendapat aku Adam Lambert n James Durbin adalah sgt berbeza sbbnya? James Durbin tuh ada anak n isteri. ekekekeke paham2 lah korg kan?? Si Adam Lambert lebih pada pop n glam rock tapi si James nih byk pd hard rock n heavy metal. Si James nih sgt emosional n mudah sgt menangis. Pastu unemployed lak tuh. Sampai nak beli diapers anak pun tak mampu n dia nih pembawa Tourette syndrome and Asperger syndrome lebih kurang macam autism lah. Tuh sebab bila dia buat performance macam dia dalam dunia dia sendiri jer. Tak caya cuba tgk video kat bawah nih. Nak2 yg uprising. Peserta fav utk menang title American Idol.

Masa Top 6 - carole king week - Will you Love me Tomorrow

Nih plak masa Top 7 - Music of 21st century week - Uprising from Muse

Contestant lain pun best gak. Antara fav aku:-

Haley Reinhart - 
suara ala2 janis joplin n lebih 
kepada muzik blues.

Paul McDonald - lebih kepada rock. tapi suara 
dia mmg unik. sygnya dah o.u.t

Motif aku tulis pasal american idol? bukan nak agung2kan muzik barat cuma aku da takde benda nak tulih! hahahahah. zassssss g membuta!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah