Life begins at 40? ye ke?

pulut kuning johor style
Semalam birthday abg aku yg ke 40 tahun. igtkan abg aku n family tak dtg umah aku cos mak n ayah mentua dia nak dtg. so aku duduklah goyang kaki kat umah sambil menonton cerita korea kat channel OneHD tuh. sebelum tuh akak aku mak kepada tong sampah kurus dah tanya aku siap2. kalau ada makan2 dia nak dtg hari sabtu. kansel hari ahad. plan nya aku nak try masak mee udang hari ahad masa diorg dtg. akak aku si mak ayip plak nak kuar pegi kenduri kahwin. sekali plak ada org tekan loceng umah plak. rupa2nya family abg aku dtg. hari ahad petang jer baru mak n ayah mentua dia sampai. terus aku ngan akak aku plan masak pulut kuning n spaghetti bolognese. tapi aku lah yg kena masak sbb dia nak g kenduri kahwin. so berdesup lah aku kuar gi cari barang. masa nih first time bawak exora abg aku yg kat shanghai tuh. mcm best plak. boleh bawak gi kerja nih hehehe.

ayip tak malu kacau kek ayah mira
aku masak sambil2 tgk cerita korea three sisters tuh sampai kena sound ngan mak aku heheh. mak aku tanak pulut tuh sbb aku mmg fail bab masak pulut. aku plak masak kari ngan sambal udang n telur rebus. akak ipar aku plak dia masak sambal keledek yg warna oren kat gambar pulut kuning tuh. aku pun tak tau nama sbnr resepi tuh hahaha n akak ipar aku mmg masa nih nak belajar cara memasak keledek nih sbb dia org utara. keledek tuh mmg org pure johor makan dgn pulut kuning. siap2 masak n keluar beli kek dalam pukul 4 baru makan2 bermula heheh. tapi boleh plak ada org merajuk time tuh. selalu spoilkan mood gembira org! apa2 pun makan2 kali nih berjalan dgn success walaupun azwa n family takde (sedihnya). aku plak mcm dah  jarang nak post cerita kat blog nih. cerita da taip cuma malas nak publish jer. tah mcm malas lah.

kesian ayip. babah dia kan dah takde. so dia menumpang kasih dgn ayah mira jer lah. sebelum nih ada abah azwa. tapi dah pegi shanghai plak. n bestfren dia pun pegi sama. skrg nak makan nasi pun takmo. rindu kot ngan bestfren dia :(

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah