Mira 4th Birthday

Happy Birthday Mira!
Last week abg aku buat makan2 utk birthday anak dia, Mira. tapi buat kat umah aku hehe. Mira nih sebaya ngan si Ayip tuh. sekejap je dah 4 tahun kan. tahun 2008 aku dpt 3 org anak saudara n sorg cucu saudara n mira nih kira leader lah utk tahun 2008. yang lain tuh lahir kemudian dari si Mira. kiranya 2015, 4 org msk darjah satu. pastu 3 org nih dah taraf pakcik n makcik lak tuh sbb diorg dah ada anak saudara ekekek. 

the food
Actually birthday dia bukan hari sabtu. tapi rabu lepas. disebabkan aku dah start keje so parents dia buat lah hari sabtu lepas. makanan2 nih plak dimasak oleh abg aku yg no. 2. dia mmg pakar masak beriani nih n beriani dia ni pun sedap. kalau bukak kedai mmg laku. selain dari beriani ada pencuci mulut puding berkuah tuh. sate pun ada tapi takde dalam gambar sbb sate dtg lambat sikit.

the cake
cake pulak dibeli dari baskin robbins. aku actually kureng sikit cake nih. sbb pernah beli masa birthday aku last 2 years. kek dia mcm keras n biasalah ice cream cake mmg cepat cair. lebih baik cake biasa takde lah tergesa2 nak makan kek tuh. mcm ice cream cake nih kena makan cecepat. kalau tak habis cair. birthday party nih actually kurang korum sbb abg aku yg sorg lagi takde. kalau tak mesti riuh sbb anak2 dia yg 3 org tuh mesti meriah kan lagi keadaan. next birthday party adalah birthday ayip. tapi nak party2 ke? tak sanggup aku lah. 

the celebration
p/s: mintak2 akak aku tak buat apa2 contohnya mcm open house ke tahun nih. hihiihi. tahun nih tahap kemalasan aku di tahap yg paling maksimum!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah