Cerita Raya 3

budak kena dos ubat demam
Malas betul nak bukak laptop sekarang nih. Harituh pos pasal hantaran tuh pun dari iPad je.
Banyak sangat kerja kat office sampai semput nak kejar.
Terus dapat MC ko. 
Hari ni Sabtu pun aku keje. Sampai pukul 4 ptg tuh.
Post kali nih aku nak cerita last pasal raya (kot)


Masa pagi-pagi raya tuh aku masih dok tak habis mengemas.
Kalau sesiapa datang umah aku sebelum raya mesti kagum tengok gambar kat atas nih.
Hahahah


Juadah wajib di pagi raya.
Tak kira raya puasa or raya haji. Mesti ada hidangan ini.
Cuma ketupat palas tuh sejak tahun lepas ada.
Akak aku order dari kawan dia.
Yelah orang Johor mana reti buat ketupat palas.
Ketupat nasi reti ler.


Kuih dan muih raya untuk para tetamu
Jangan marah 3 tingkat kek aku letak hihihi.
Tahun nih tak boleh banyak biskut pun. Plan nak buat tapi last minit rasa malas
Walaupun ada oven baru yang kalau bakar biskut takyah masuk sikit2 satu adunan pun boleh masuk semua.
Tapi still malas. Sebab takmau perasaan menyesal tuh datang masa godak kuih tuh nanti
Wakakakaka dasar pemalas!


Sesi salam bersalaman memilih sampul duit raya bermula!
Setiap sampul berbeza-beza amaun duitnya. Dari RM1 sampailah paling besar RM20.
Ramai plak yang amik sampul RM1. Hahaha
Tapi makcik diaorg nih baik still bagi sampul yang betul.


Time-time orang ramai budak tecik nih sibuk nak makan aiskrim.
Dahlah aiskrim ada satu je n budak-budak plak ramai kat ruang tamu.
So kena makan diam-diam kat dapur ye Ayip.


Penuh umah aku.
Tapi tak semua yang ada.
Kalau ada memang ada yang kena duduk luar.


Kak pa jadi kuda plak ye Ayip.
Sepasang baju ngan Kak Pa.
Diorg bukan adik beradik. Bersepupu je.


6 daripada 23 orang anak-anak saudara aku.
Keluarga besar aku.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah