Esok sudah kerja! Yeay!

My mom with her 5 of 24 of her grandkids

So how's your raya?
Bajet camner? ada tergelicir tak?
Bajet aku tergelicir sikit. Tapi bukan sebab belanja raya.
Tapi kena bayar hutang2 telekom masa duduk shah alam dulu.
(haishh apa lah nasib aku mode: geram)

Nak2 raya nih kena call suruh settle dulu hutang telekom
Seribu lebih jugak tuh.
Orang lain yang bercinta aku plak yang kena
Kalau tak nak disamanya aku.
Diorg ckp nak fail dah saman kat Mahkamah Majistret KL.
Nyosal betul tak potong jer line sebelum balik JB dulu.
Tuhlah buat baik tuh berpada-pada lah yer.
*ketuk kepala igtkan diri sendiri*

Ok tutup file Telekom sbb aku dah settle guna duit kat tabung haji yg aku kumpul nak g haji
(sajer jer bagi perincian detail la la la la la la la mode: bersiul pandang atas)
Nak cerita pasal raya plak.
My raya was so fineee.
Actually aku da raya awal. Perempuan biasalah kan.
So oleh kerana aku boleh makan dan minum jadinya tugas aku sangatlah berat ya.
Lepak sungguh dari pagi sampai ke petang non stop kat dapurt sebelum raya tuh.
Tapi yang buat sgt awesome tuh malam raya pukul 10.30 malam aku dah tidur.
Kalau tak pukul 12 mlm pun masih menggoreng lagi.
So raya tahun nih perancangan aku sgt cemerlang.

1st day of raya mcm biasa semua adik beradik aku datang beraya kat umah aku sbb ibunda tercinta kitaorng memang duduk ngan aku n akak aku.
(actually umah akak aku. aku menumpang seumur hidup aku jer kat situ kecuali kalau danny o masuk minang aku)
Rumah memang penuh. Adik beradik ramai. Belum masuk menantu, cucu, cicit lagi.
Itu pun tak semua yang datang. Kalau semua yang datang memang tak muat rumah.
Jom adik beradik kita wat gathering2 kat memana.

Tapi yang tak syoknya esok aku dah kerja 
Malasnyyyyyyyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Nakkkkkkkkkk ngadappppppppp mukaaaaaa bossssssssss

Tapi harap2 bos bagi kain baju raya next year ekekekeke
Sebab dia baru balik India
Kain sari last year saya buat baju kurung raya tahun ni.
Lawa! tapi meriah sgt.

Anyway yg bekerja mcm saya esok
SELAMAT BEKERJA!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat