Di persimpangan dilema!

Dalam dilema betulah!
Aku baru hantar resume kat satu company ni n diorg suruh datang interview next week.
Setelah 11 tahun kerja kat tempat yang sama ini adalah kali pertama aku tergerak hati nak hantar resume kat tempat lain.

Tapi.. tapi.. tapi.. tapi.. dan tapi dan tapi aku SERIOUSLY dalam dilema sangat2.
Walaupun belum pegi interview n belum confirm dapat tapi kepala otak aku dah ligat dok memikir kemungkinan-kemungkinan yang bakal aku hadapi kalau aku pass with flying color interview tuh nanti.

Sejujurnya aku sayang nak tinggalkan tempat kerja aku skrg.
Tapi aku memang tak boleh tahan kerja ngan LADY BOSS. 
Kenapa ada sesetengah perempuan sangat teruk ye kalau jadi boss?
Ya, aku tahu aku perempuan tapi pandangan aku nih bukan aku sorg jer banyak perempuan2 kat luar sana yang punya pandangan serupa ngan aku malah lelaki pun ada masalah kalau bossnya seorang perempuan.

BIG BOSS aku sure marah gila2 bila aku hulur surat resign nanti.
Tapi aku tak boleh tahannnnnn keje ngan pompuan ulor tuh. 
Ibarat musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan perempuan tuh.
Yang tinggal masa nak ngap orang.
Perempuan tuh tak tau berapa ramai orang tak suka dia, berapa ramai orang kat luar sana cakap pasal dia, berapa ramai orang kat luar sana benci dia?

Kalau dia tahu agaknya sure dah tak nak duduk sini dah pindah terus agaknya. 
Sedarlahh! jangan igt hati kau suci sangat!

Tapi hmmmm baru nak interview belum confirm dapat lagi kan.. kenapa aku over nih?

Patut aku pegi ke tak interview tuh ek?

Pengubat stress. Especially yang oreo tuh heeeeee

Comments

  1. I think its normal la kalau perempuan jadi boss. Automatically die orang jadi singa out of no reason. Sometimes hal bende kecik pun die punya riuh nauzubillah. Just hanging there. :)

    http://www.forteciousme.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ya betul tuh. I setuju. tapi i tak berapa gemar perangai lady boss i. ibarat kacang lupakan kulit. arghh geramnya!

    ReplyDelete
  3. chill... benda tu semua normal. Ive been in the same situation before. tp my lady boss dulu same rank ngan i.. work together for 2 years then tetiba she got promoted to administrative manager. day by day her true colours start showing. siap panggil orang-orang bawah dia kuli batak. Tak sedar yang dia dulu pun sama kuli batak.Sometimes manusia macam ni buat kita muhasabah diri. So my advice to you is, choose your path if you think which is best for you. Office is like our second home.Bila kita tak happy di office,automatically it will effect our personal life.Wish you all the best :).

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah