the·sis



the.sis
1. a statement or theory that is put forward as a premise to be maintained or proved 
2. a long essay or dissertation involving personal research, written by a candidate for a college degree.

Haritu kemas rumah boleh plak terjumpa tesis aku nih.
Fuhh kenangan ok. 
Banyak memori pahit manis nak siapkan tesis nih.
Berhempas pulas tak tidur malam. Fuhhh Allah jer tahu camner perasaan aku masa tuh.
Ada classmate aku lagi sadis. Rumah kena masuk pencuri bawak lari komputer.
 Abis tesis dia simpan dalam tuh.
Zaman kitaorang dulu bukan macam sekarang banyak backup. 
Dulu backupnya floppy disk jer tuh or lebih dikenali sebagai disket.
Yang payah nak buat tesis nih nak cari subject matternya.
Proposal berapa kali kena reject ngan Prof.
Akhirnya last date final exam untuk final semester aku dah submit tesis aku nih.
Alhamdulilah. Boleh lah aku balik kampung ngan jayanya!

Apa pun dah 11 tahun berlalu sejak aku tulis tesis nih.
Walaupun aku tak kerja dalam bidang yang aku belajar.
N seriously memang jauh tersasar n ada sesetengah orang ckp membazir,
Pada aku semua tuh pengalaman. Pengalaman yang sangat berharga 
Paling penting ilmu yang kita dapat.
Betul tak?

*tak pernah rasa sia-sia*

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah