Arghhhh stresssss

Cerita 1

Bengang betul sebenarnya. Hari Raya Haji haritu tengah sibuk2 tetiba lady bos aku call minta tolong cek kan sesuatu kat dalam internet. So aku beria lah bukak laptop aku sambil tunggu on tu aku g toilet dulu. Bila keluar toilet pun tengok laptop aku blank jer kaler grey. Arggh sudah. Restart balik pun sama. Nak tak nak try lah bukak daripada iPad. Alhamdulilah dapat ler cek apa yang bos aku hajatkan tuh. Tanya ngan anak saudara aku, dia ckp kemungkinan besar motherboard rosak. Masuk ni dah 2x motherboard rosak. Tahun 2014 RM300 kot terbang. Ini rosak lagi. So diorag suggest takyah lah betulkan, cari jer baru. Lagipun laptop tuh dah 7 tahun usianya. Tapi paling murah pun RM1K lebih gak kan. Adehhh sakit poket aku. Laptop tak penting sbb iPad leh ganti sementara. Ni pun pinjam laptop akak aku.

Cerita 2

Time hari raya haji gak. Masa sibuk-sibuk nak prepare birthday kek si baby Mya tuh, tetiba abg-abg aku yang merokok kat luar tuh dok sibuk panggil aku. Ingatkan nak tanya apa rupanya nak tanya kereta apa yang keluar sebelum Perodua Bezza. Axia lah kan? Lepas bagitau sibuk pulak diorg suruh aku tukar kereta Myvi aku tu ke Axia or Alza or Bezza. Baru jer nak rasa hutang kereta habis tetiba suruh tukar kereta baru. So banyak ler hujahan diorg suruh tukar kereta sebab maintenance rendah n lagipun kereta aku da 9 tahun usianya. Masuk umah akak2 aku pulak pun kepala sama suruh tukar gak. Bila dah camtuh sapa tak terliur kan. Hajat kat hati nak buat loan 3 tahun jer. Takpelah perit kejap nak membayarnya, yang penting kejap habis. Sebab lagi perit buat loan sampai 9 tahun. Jenuh ok. Tapi bila fikir balik plus ngan bisikan halus daripada mak aku, rasanya tak payah lah membazir duit. kereta pun elok lagi. Millage aku pun baru 150k untuk kereta yang berusia 9 tahun. Tapi tuh lah kan. Sembang nak tukar kereta depan kereta aku. So smlm ptg balik kerja aircond dah kejap panas n kejap sejuk. Sah merajuk! Tahun 2014 aircond aku rosak gak sebelum aku gi Shanghai. RM800 kopak ganti compressor second hand. Aircond penting aku tak kisah panas tapi aku kisah bila time hujan. Pernah bawak kereta takde aircond pastu hujan? Adehhh terbang lagi duit aku.

* * * * * * * * * *

Hajat kat hati nak settle habis loan kereta aku. Tinggal RM1500 jer. Tapi memacam plak yang datang. Kereta lagi nak servis dah sampai masa. Adoiiii

Nasib baik lah aku ada menabung awal tahun harituh. 
Nak tak nak kena lah pakai duit tuh.
Adoiii melepas iPhone 7 yang takde headphone jack tuh!

pic kredit to Goggle

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah