Resepi: Pizza Roti Prata/Canai

Pizza Roti Prata
Aku ni kalau lapar mula lah selongkar peti ais, tengok apa yang boleh aku buat. 
Dulu aku ada share pizza guna kulit tortila kan? 
kali ni aku nak share resepi pizza guna Roti Prata/Canai segera.

Bahan-bahan
Roti Canai/Roti Prata segera (kat pasaraya banyak jual)
Base sos = Ikut selera masing-masing. 
(Aku selalu guna Mayonnaise +  Sos cili & sos bolognese)
Tuna dalam tin, sosej di potong, isi ketam (dipotong), udang or ikut suka bahan untuk ditabur nih ayam ke etc
Cheese (mozarella ke cheedar ke ikut suka asal sesuai ngan pizza)

Aku guna sosej & isi ketam
Cara-cara
Roti Canai/Roti Prata dipanaskan dulu atas kuali leper tanpa minyak.
Agak-agak macam dah garing sikit boleh lah sapu Roti Canai/Prata tadi dengan sos base pizza tuh.
Lepas tuh macam biasa tabur sosej & isi ketam and last sekali cheese.
Bakar dalam microwave or oven. Tapi jgn lama sangat kang hangus plak.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat