Penantian 6 tahun yg agak sia2

ohh pelam malaun mana lah yg curi ko ye
Igt tak post aku pasal penantian selama 6 tahun yang tidak sia-sia? skrg nih dah jadi mcm sia2. punya lah lama kitaorg tunggu pokok tuh nak berbuah. bila berbuah punya lah happy sbb itu lah yg kitaorg tunggu. pelam dalam circle kat atas tuh kiranya mcm yg 1st lah berbuah. besar gila ok. org tgk pun geram. dah lah pelam bengkok. mak aku siap cium2 pelam tuh tiap2 pagi. tak sabar tunggu pelam tuh masak. aku ada post picture pelam tuh kat FB aku n akak aku ada komen yg pelam tuh tak lama lagi ilang. guess what? betul kata akak aku. smlm kan cuti besday sultan johor. so aku pegi Jakel konon2 nak cari kain utk stok baju opis. sebelum pegi tuh mmg ada. aku siap borak2 ckp ngan akak aku. siap ckp lagi kalau ilang tuh sure mak aku menangis.  balik dari jakel jer aku tgk pelam tuh da takde. akak aku igt mak aku da petik. masuk jer umah mak aku terus ckp pelam tuh da ilang kena curi. 

geram gila tau tak! kitaorg punya lah tunggu lama nak rasa makan pelam tuh. kitaorg tak bungkus sbb tak nak org nampak sgt ada pelam. sbb dulu pernah bungkus tapi buah ilang n tinggal bungkusan jer. masa tuh sebiji jer berbuah. skrg nih ilang lagi. aku tak rasa org yg nak suruh kitaorg tebang pokok nih nak curi. sbb diorg pun dah tak parking kereta bawah pokok aku nih. mcm dia menghormati buah pelam tuh jer. nih mesti kerja budak2. sbb budak tuh mmg ada niat nak petik masa pelam tuh membesar dulu. mak aku nampak. jadi dia tak jadi amik. tadi mak aku tertido. bangun2 jer tgk pelam tuh dah takde :(. mcm nak nangis mak aku cerita bila dia tgk pelam tuh takde. bayangkan lah hari2 dia dok cium pelam tuh. nak tuduh org pun takde bukti. takde rezeki kot. harap2 sapa yg amik tuh bengkak lah tangan ko ye! ske2 jer amik hak org. kalau pelam tuh senang nak berbuah takpe lah jugak. nih kena tunggu 6 tahun tau tak. skrg nih ada 2-3 biji lagi yg tgh membesar. aku tak rasa riwayat pelam tu akan berakhir di tangan kitaorg. takpe Allah tuh maha adil!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat