Penantian selama 6 tahun yang tidak sia-sia

pokok oo pokok berbuah jugak akhirnya ko ye?
Akhirnya pokok yang penuh kontrovesi ini berbuah juga akhirnya! lama gila nak nunggu pokok nih berbuah. 6 tahun ok! n sepanjang tuh lah brp lama kitaorg pertahankan pokok nih dari ditebang. nih semer gara2 dpt jirang yang tidak menghargai pokok dan kehijauan alam sekitar. agaknya jirang aku nih tak belajar sains kot. tuh pasal dia tak tau menghargai pokok. agaknya dia tak tau yg pokok nih boleh bagi bekalan oksigen yang dia sedut 24 jam sehari tuh dan bukan itu sahaja pokok juga dpt meredupkan suasana. kalau takde pokok sure panas keringg. sah mmg tak belajar sains diorg nih. tapi aku perasan lah some of typical errrr tottttt (bahaya kang tulih nih) mmg tak ske pokok2 nih. dpn umah2 derang mesti kering kontang jer sepasu bunga or pokok pun takde. selalunya yg jenis2 mcm nih yg ruang tamu diorg ada set sofa, kerusi malas n tv jer. tapi kalau yg jenis modern punya n kerja pun bagus2 diorg2 nih mmg menghargai pokok n alam sekitar mcm some of jiran aku. friendly pun ye n pandai campur org tak kira bangsa n kaum. ciri2 mcm tuh lah yg patut ada dalam masyarakat yg berbilang kaum nih. heheheh

enuff pasal pokok. nak cerita pasal cuti sekolah plak. cuti sekolah sudah bermula! n aku harap jalan2 tak jem utk sebulan stgh nih. igtkan jalan baru da siap mmg dpt selesai masalah jem kat jb nih. tapi selesai certain part jer. yang menghala ke umah aku still jem. bawak plak kereta manual. cuba bayangkan. mmg azab. seb baik aku nih single takde anak n suami. balik umah jer boleh relax2 takpun main cityville. lagi2 lah aku nih duduk ngan family. balik jer terus makan. hehehe. tak dpt bygkan situasi aku kalau ada tanggungjawab mcm tuh. mesti penattt kan. oleh itu hargailah ibu n ayah anda. n aku mmg salute lah org2 yg dah berkeluarga nih. besar pengorbanan diorg. tak mungkin aku mampu nak ikut rentak mcm tuh sbb aku dah lama hidup sendiri n bebas (bebas dalam erti kata lain takde tanggungjawab ngan suami or anak ye). aku da selesa hidup mcm nih. walaupun org ckp aku tak ikut sunnah nabi. tapi nak wat mcm mana. mmg jodoh aku tak sampai2. aku kan mcm tak cukup kriteria untuk jadi calon isteri. so aku anggap jodoh aku dah mati jer. aku tak pernah menolak tapi aku yg ditolak. aku mengaku masa umur aku 20an, aku excited sgt mencari. konon mencari tempat untuk berkongsi n luahan hati kita. tapi bila dah sampai satu tahap keinginan tuh terus ilang n terus takde rasa apa2 lagi dah. n itulah yg aku rasa skrg nih. kosong. skrg nih semua tu tak penting dah dalam hidup aku. nasib baik aku ada family n kawan2 yg still boleh dgr aku membebel. terima kasih semua. 

wahh serius ek topik ko kali nih. biasalah topik nih timbul bila ada sepupu sepapat yg nak kahwin or tunang. mula lah feeling org pandang aku n ckp aku mmg tak laku! well sekian terima kasih.

next week mak su, sedara kwn akak aku yg aku jmp masa buat umrah n golek2 n siap berdengkur kat umah dia kat Makkah tuh nak dtg umah aku. yeay!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat