Life live, lesson learned, never trust anyone

Skrg nih aku dilanda sindrom malas. malas sgt2 cuma rasa nak tidur, tidur n tidur jer. main cityville kat fb pun da rasa mcm da malas. macam nak quit jer main cityville. aku rasa aku banyak sia-sia kan hidup aku. dalam kepala otak aku skrg nih mcm2 aku pikir. kekadang tiap2 malam sampai tak boleh tidur memikirkan masalah yg tgh berlegar dalam kepala otak aku nih. rasa2 mcm boleh boleh mati stress pikir benda2 mcmnih. mesti ada org suka aku mati kan sbb dapat kesenangan atas kematian aku. kekadang aku terpikir gak kenapa org tuh buat aku mcm tuh. bukan dia da tau ke aku nih ibaratnya mcm 'time bomb' bila2 masa boleh meletup? ke memang sengaja nak buat aku stress? bila stress darah aku kan naik tinggi menjulang n apa2 pun boleh berlaku.

kekadang aku rasa menyesal sgt bekorban utk orang lain. aku sanggup pun bukan apa. darah daging aku sendiri juga. tapi walaupun darah daging kenalah consider aku nih mcm mana. ye aku boleh tolong tapi aku bukan nya kaya gaji pun kecik jer. kalau aku kerja bagus gaji besar takpe. aku sanggup tanggung apa2 pun tapi keadaan aku skrg nih pun cukup2 makan2 jer. 

aku rasa mcam nak lari jer dari semua nih. lari dari beban yang aku tanggung skrg nih. i smile to hide the hurt, i laugh to chase away the tears. but if you look into my eyes, you will see all my pain hidden there. dalam hati  aku menangis takde siapa pun tahu. 

kekadang aku rasa diri aku nih mmg such a looser. aku takde apa2 yg nak dibanggakan. kerja pun biasa2 jer. 10 tahun aku kerja benda yang sama. bukan aku tak bersyukur, allhamdulilah. walaupun tak seberapa dapat juga mengisi keperluan hidup aku.

aku mengaku kadang2 aku rasa sepi. sometimes i just need a shoulder to cuddle up on, a pair of arms to wrap around me so i can close my eyes and pretend for a moment that everything is fine but aku terpaksa tipu hati aku sendiri so that aku tak sedihkan diri aku sendiri dengan benda yang aku sendiri tak mampu nak capai. 


"ku haus di tengah laut lemas mencari tempat berpayung kirimkan aku kekuatan tetap pedoman di kesesatan. ku sunyi dalam gembira perit pedih tanggung derita sungguh aku bukan wali yang suci dari hina dan benci"

"terlalu lama aku mencuba terlalu banyak cinta yg ku damba tiada yang sempurna hanyalah fana Tuhan ampuni hamba-Mu"

"Ya Tuhan ku hanya pada-Mu tempat mengadu segala rindu limpahiku rahmat kasih-Mu dalam tahajjud cinta bersujud"

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah