I almost gave up

but i don't give up on this. lauk yg boleh buat orang sakit jantung
Smlm mmg aku hampir nak berputus asa. kerja byk sgt. kalau tgk meja aku mmg tunggang langgang. bersepah-sepah. rasa mcm dah tak tertanggung jer lagi. aku da bosan nak memikirkan pasal fail2 aku kat opis. balik rumah pun masih terpikir2 lagi. aku da buat ke. dah lepas date ke. lepas aku taip pasal benda nih tak pasal2 aku cek sistem nak tgk notice yg aku dapat dah expired ke belum. baru cuti satu hari dah mcm apa. belum lagi cuti berhari2. mmg pening kepala sbb aku da rasa masa cuti 2 minggu harituh. tapi time tuh keje aku takdelah byk sgt mcm skrg. nih aku terpaksa bawak balik kerja buat kat rumah.

khamis harituh aku ada appointment utk ultrasound. actually ultrasound abdomen aku. pakar radiologi ckp liver n spleen aku membesar (enlarged) so aku kena tunggu next month bawak result tuh pada pakar endokrin yg aku nak jumpa tuh. allhamdulilah kidney aku ok. tapi tak jangka lah plak hati n limpa aku ada problem. so balik jer dari spital mula lah aku menggoggle n mengkaji punca2 liver n spleen aku boleh enlarged. bila tgk reason tuh rasa cam seram plak. mintak2 puncanya sbb berat badan aku. takmo sbb yang lain. mintak2 dijauhkan lah yer. apa2 pun tunggu next month. tgk apa kata pakar endokrin plak. 

aku kena ubah lah cara pemakanan aku. camner nak kurangkan selera ek? igtkan bila tak brp nak kaya nih aku akan kurangkan cara pemakanan aku. tapi still tak berjaya. sbb bila masuk bab makan jer aku dah tak kisah dah berapa byk duit yg perlu aku spend. teruk kan? nih mesti gara2 ubat hormon tuh lah. actually aku takde lah makan byk sgt tapi ntahlah camner aku leh jadi mcm nih.

mcm gambar kat atas nih. aku mengaku nih mmg nasi aku. ngan2 lauk2 yg boleh buat ko sakit jantung tuh. nasi bungkus yang aku beli kat gerai nasi padang famous kat Jalan Cendrawaseh Larkin tuh aku beli ngan RM13.00 dua minggu lepas after balik dari servis kereta. bila ko pegi gerai tuh time lapar tgk plak lauk panas2 sure akan jadi tamak mcm aku. tapikan aku tak abis pun makan nasi kat atas tuh. sbb rasa mcm nak sakit jantung jer bila makan. so buat sementara nih stop dulu makan kat gerai nih. sorry yer sbb aku ada masalah kesihatan dan tak boleh kontrol bila tgk lauk2 nih. or kalau nak beli pun kena kontrol apa yg aku amik.

nasi bungkus utk aku n family aku. kalau nak g gerai nih kalau tak makan
nasi byk sila mintak nasi separuh. apa2 pun mmg the best gerai
nasi padang kat JB!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat