My favorite monkey!

3 bulan yg lepas aku dah mengelabah sikit bila Picnik buat announcement yg website tuh tutup for good. abih tuh camner aku nak produce gambo2 yg lawa guna picnik. so mula lah aku cari alternatif lain. siap kirim2 org suruh cari cd pirate photoshop. lagi gila aku dah nak terbeli lesen yg sah untuk photoshop. seb baik aku sabo kalau tak terbang beratus2 duit aku. yelah aku bukan suka sgt pakai pirate2 nih. actually aku sanggup beli software yg ori walaupun kadang2 harganya beratus2. so aku survey2 lah kat website photo editor mana yg best n yg boleh pakai. actually Picnik nih bukan tutup terus tapi dia ada kat google + under creative tools. so mmg boleh guna Picnik nih dari sana. cuma takde collage semer tuh lah. cuma yg lecehnya kena bukak google plus n upload picture kat sana. pastu effectnya pun da tak banyak sgt dah. bila ujung2 picnik nak tutup diorg pun ada wat suggestion photo editor kat website picnik tuh. n seriously mmg sgt2 awesome ok picture editor nih


Walaupun collage belum ada lagi tapi effect2 kat sini mmg sgt awesome lah. tapi jgnlah bila dah popular  nanti kena bayar plak. nih yg aku tak suka nih. lagi satu kat PicMonkey nih effect2 dia lagi banyak daripada Picnik tuh. so akhirnya dapat juga aku cari pengganti arwah picknik tuh hehehe

edit guna picmonkey
dulu last year target utama aku nak beli DSLR tapi skrg nih mmg takmo lah. bwk kamera besar gedabak kehulu kehilir. kalau ada rezeki nak beli Nikon 1 or Olympus Pen mini. tapi harganya wow! lebih mahal dari model DSLR yg aku nak beli. tapi skrg nih buat sementara nih aku da nekad... The new iPad tunggu aku masuk meminang yerr!...

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat