Bang Sudin, 20 sen!


Naik lagi!
Semalam sebelum balik kerja aku memang tak sempat belek2 handphone aku bukak facebook. Pastu sampai umah pun takde masa sebab dah maghrib. So dalam pukul 9 baru baca facebook tengok kecoh pasal minyak naik 20 sen. Mula-mula rasa macam malas nak keluar g beratur sebab confirm berderet kan tapi memandangkan minyak aku pun dah sikit so aku kuar lah gak malam tuh g beratur beli minyak sambil ditemani oleh mak aku.

Pening kepala gak sebab semua naik tapi gaji gak yang tak naik-naik. Ibarat akak yg di interview kat tv 1 pagi tadi ckp dah lah BRIM tak layak, minyak lagi kasi naik. Pernah sekali taun 2007 ke 2008 minyak naik sampai RM2.70 seliter. Masa tuh memang sakit, dah lah baru tukar kereta, minyak seliter RM2.70 plak tuh. Sekali isi selalu RM50-RM55 dah penuh (kalau tangki ada 2 bar lagi) tapi masa tuh RM65-RM70 baru penuh.

Walaupun baru naik 20 sen jer, tapi orang yang keje jauh mcm aku nih sakit jugak. Pergi-balik total 48km. Nak naik bas, pengangkutan awam masih belum efisien. Takde bas lalu tempat kerja aku. Takkan nak pindah rumah plak? Nak tak nak kena lah kerja juga kan. Takkan nak berhenti plak. Sapa yg nak bayar bill2 n hutang-hutang aku. Kalau zaman skrg nih dah naik memang payah nak turun. Maybe makin naik n naik n naik lagi.

Apa-apa pun kena konsider balik road trip satu Malaya next year.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah