w i s h l i s t

Masa aku mula2 keje dulu (errr mula2 keje ke?) actually masa dah 2-3 tahun aku keje, aku ada buat satu wish list benda2 yg aku mesti dapatkan. Alhamdulilah, Allah bagi aku rezeki. hampir semua dalam wishlist aku tuh aku da dpt aku tunaikan. Macam tak sangka plak dpt di'tunaikan' wishlist2 aku tuh. sbb masa tuh rasa mcm impossible jer nak dpt benda2 tuh. yelah aku keje biasa2 jer gaji plak kecik sesgt. kalau  budak graduate skang nih aku rasa takmo kot keje starting ngan gaji masa aku dpt dulu. nak tau brp starting aku? RM750.00 tolak kwsp ngan socso brp jer dpt RM600 lebih jer. n masa tuh bos aku plak tak suka aku. dia marah aku sbb dia sudah tau aku baru grad. dia ckp kalau tau aku baru grad mmg dia tak amik aku keje sbb org mcm aku nih suka2 lompat2 keje.  korg rasalah betapa azab aku masa tuh. ada gak aku dpt keje lain tapi kat KL. Ngan transport n rumah tuh buat aku tak terima keje2 kat KL (sob2 kalau tak mesti aku da keje bidang aku kan??? ngape lah aku nih penakut sgt!)

Walaupun aku dah kena bambu ngan bos, maki semer aku tetap sabar (bukan ko da nangis2 ckp ngan mak ko nak benti keje? heheh). Berkat kesabaran aku akhirnya bos aku dpt menilai sapa aku (chewahhhh). tuh lah skrg nih nak dekat 9 taun aku keje ngan dia. ngape aku stick ngan company nih? sbb good pay kot. brp gaji aku skang? heheh takleh ckp ler RAHSIA. tapi alhamdulilah lah walaupun tak dpt keje setanding ngan kelulusan aku tapi boleh cukuplah makan, minum, elektrik, air, indah water, tepon, streamyx, astro, ptptn, insurans, kete, saving dan apa2 yg berkenaan eheheh. maybe sbb aku single kot tuh yg cukup cuba kalau aku da kawin ada anak? iskk tak cukup kot. apa2 pun ALHAMDULILAH!

Bebalik pada wishlist tadi aku takleh lupa masa aku tulis wishlist aku awal taun 2006 (sadly aku da buang paper tuh bila semer benda yg aku nak da dpt) antara yg aku wish yg aku igt aku dpt:-

Handphone yg ada kamera - hahaha aku dulu pakai 3310 jer. ari2 dok berangan dpt pakai hp yg leh tangkap gambar n ringtone lagu betul. taun 2006 bos bagi rezeki aku belilah hp nih RM1000.00! skg da jadi tukun tiruan dlm laci aku.

kamera digital - masa nih mmg berangan gila nak pakai kamera digital. bila bos bagi rezeki masyukk 2007, Sony T-20 aku sambar dulu RM1500.00 time tuh baru 8 mega pixel jer cess! skg akak aku beli 16 megapixel baru rm899!

kete myvi! - hahah yg nih mmg tak boleh blah. mula2 kete nih kuar aku kutuk mcm katak duduk. tapi lama2 boleh terpikat plak. ari2 sebelum tido berangan bawak kete nih. alhamdulilah rezeki2 yg bos aku kasi tuh aku simpan. taun 2007 dpt gak aku byr balance loan kancil aku (kes jual keta tak leh cover ngan loan kancil aku sob2) nak pakai myvi punya pasal. sanggup tuhh!

laptop - yg nih aku kureng kejar sgt sbb aku masa tuh dah ada PC. cuma berangan2 jer ler. bila PC aku rosak jer taun 2009 aku sambar laptop sebijik mcm picture kat atas nih. takat nih aku pueh ati ngan perfomance dia walaupun pernah msk spital sebulan (baru 6 bulan beli lak tuh seb baik ada guarantee)

tapi ada satu barang aku da lupa apa barangnya. tak silap aku aku dpt beli barang tuh cuma da lupa ler apa dia barangnya. kelakar kan wishlist aku mmg takde ciri2 perempuan melayu terakhir langsung. hampir semer tuh gajet jer. mak aku ckp kalau zaman akak2 aku dulu dpt gaji jer nak beli barang kemas. hahaha aku takde pikir langsung pun nak beli barang2 mcm tuh (actually kulit aku allergic ngan emas. heheh jimat ler sapa yg dpt aku sbb xyah melabur beli brg kemas kat aku). Ada juga benda2 yg aku berangan2 aku dpt cuma list kat atas nih 5 benda yg aku wish n tulis dlm kertas yg aku dpt. yelah masa zaman tuh mampu berangan jer lah. actually mcm motivasi jugak kat aku utk gigih keje n kumpul duit utk dpt barang2 tuh. Dimana ada kemahuan disitu ada jalan! tapi skang nih aku ada wishlist baru ngeheee dah boleh beli cuma kena pilih salah satu jerrr. nanti aku post kat sini apa barang2 tuh.

Cerita pasal wishlist plak bukan nak sambung catatan perjalanan day 2 plak. Nanti lah ek heeeeee

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat