Fully booked!

Happy Birthday Mira! n Ahmad Hamka too!

Weekend yang lepas rumah aku memang fully booked. Sabtu abg aku n family dia dtg buka poser ngan mak aku. so mmg penuh n riuh lah rumah aku. sadly aku tak amik picture cucu2 aku yg sgt hyper itu hehehe. org dapur kan bz hehee tak leh bygkan kalau semua dtg serentak. mmg tak muat lah rumah. mak aku pun happy jer sbb cucu2 n cicit2 dia dtg. mcm2 akak ipar aku masak tapi aku tak makan sgt. ntahlah puasa tahun nih mcm takleh makan byk2 sgt. kekadang tuh makan sesenduk jer da cukup. byk minum air jer. lepas tuh bila buka puasa jer terus flat. tak larat n tak bermaya. lagi2 aku punya lower back makin menyakitkan. minggu nih seriously minggu yg sgt terseksa. kalau tak puasa mmg aku da telan painkiller. tapi sampai bila aku nak telan painkiller yg mmg tak bagus utk body aku utk long term. tapi aku nak pegi klinik b4 raya nih, nak amik satu injection utk kurangkan sakit aku. camner aku nak masak dgn back pain mcm nih. 

sebelum

sesudah

berbalik pada cerita 'fully booked' tadi, bila sabtu dah riuh dgn cucu2 aku, hari ahad plak riuh dgn anak2 saudara aku yg kecik2. anak2 saudara aku n cucu2 saudara aku nih actually lebih kurang sama baya jer n ada cucu aku yg lebih tua dari anak2 saudara aku nih. so diorg nih kecik2 da jadik pakcik n makcik hehehe. abg2 aku n akak2 aku buka puasa kat umah aku sambil celebrate birthday anak2 saudara aku nih. mmg riuh ler umah aku nak2 si ayip yg mmg tak boleh nampak hadiah yg aku n mak dia nak kasi kat birthday girl. seboleh2 dia nak suruh bukak hadiah tuh. oleh kerana warung mak timah (nama dapur umah aku sempena nama mak aku) ditutup setiap hari ahad hahaha so abg aku pun beli nasi beriani ngan lauk pauk, ayam percik n murtabak all the way from Simpang Renggam. sanggup tuh menempuh 60km semata2 nak rasa murtabak n ayam percik sodap. tapi akak aku still goreng nasi n aku plak buat roti canai memandangkan kari hari sabtu ada byk lagi. makanan plak byk tak abis n kena tapau bawak balik. tong sampah kurus takde tuh sbb tak habis hahaha jgn marah yer.

jenuh makcik kamu nak nyalakan lilin tuh. 
nyala satu bebudak nih tiup

ayip n zakuan. social skill zakuan da 
ok sejak bibik balik n makngah 
dia yg jaga

harini aku akan berbuka 2 org jer ngan mak aku sbb akak aku ada majlis kat sekolah n hari rabu nih abg aku akan buka kat umah aku cos taun nih giliran balik kg wife dia plak. n rasanya weekend nih i can smell that my sis n family akan buka puasa kat umah aku. well itulah weekend aku sepanjang bulan puasa nih. aku n akak aku mmg akan bebetul bz minggu terakhir puasa nih. kena susun bebetul schedule nih heheheh

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat