Hari sabtu yang memenatkan but seronok!

bebudak comel - ayip n mira

Bila time bulan puasa nih umah kitaorg ler yg paling sibuk time sabtu/ahad sbb adik beradik aku semua amik kesempatan nak berbuka puasa ngan mak. smlm (sabtu) actually anak abg aku yg mula2 buat reservation dari last week lagi nak buka puasa ngan atok dia. memandangkan lebih ramai lebih bagus aku n akak aku pun calling2 akak n abg aku utk join buka puasa ngan mak aku. bestnya diaorg semua setuju. so tadi mak aku berbuka puasa dengan 5 orang drpd 8 org anak2 dia, 2 org menantu n 9 org cucu2nya. meriah lah rumah aku malam tadi. kalau tak kitaorg 3 org jer buka puasa ngan si ayip yg byk kerenah tuh. menunya plak? ada soto, nasi goreng kampung, kuey teow sup, bubur lambuk homemade, spaghetti goreng, murtabak, bubur kacang durian, satay, roti goreng sardin. gila kan menu buka puasa umah aku arini?? yg dari dapur kitaorg cuma soto, nasi goreng n kuey teow sup (fav. mak n adik beradik aku n juga arwah bapak aku. menu wajib tiap2 hari masa time buka puasa) yang lain semua drpd dapur akak n akak2 ipar aku. sgt kenyang! seb baik aku amik semua makanan sikit2 cuma soto n bubur lambuk jer tak makan lagi sampai skrg. igt time sahur nanti nak merasa kang takut terkenang jer siang nanti hehehehe.

lepas buka puasa - bersepah! x senonoh
kan pic nih? sbb ada yg berlingkar dpn makanan 
lepas makan seb baik sipi2 jer nampak hahahah

tak dapat aku bayangkan kalau semua adik beradik, abang2 n akak2 ipar, anak2 saudara, anak2 saudara ipar (ada ke istilah nih?) n cucu2 sedara aku semua buka puasa kat umah ni. mmg tak muat ler n kompem kena duduk sampai kat luar umah. so utk akak2 n abg2 aku sila buat tempahan berbuka puasa yer (cehh mcm restoran plak kena tempah2) kalau boleh sila lah tempah hari sabtu jer sbb hari ahad esoknya hari isnin dah keje hehehe.

so next week giliran sapa pula ek?

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat