Makan-makan: Meisan, Mutiara Hotel, Johor Bahru

siakap masak tom yam
Antara kegemaran aku n family aku adalah pegi makan-makan. yelah sapa tak suka makan-makan kan? dulu mmg rajin lah pegi makan2 kat tempat2 yg best2. tapi sejak2 nih mmg maleh sikit ler. sejak ekonomi aku yang tak berapa nak memberangsangkan. mmg nak keluar jalan2 pun malas. seb baik ada alasan tgk cerita korea hari sabtu n sakit kaki sbb bawak kereta (manual lagi tuh) hari-hari 3 jam pegi n balik kerja. tapi malam tadi abg aku ajak belanja makan kat Meisan, Mutiara Hotel JB nih. katanya nak redeem kupon 50% off yg dia dpt utk membership kat Mutiara Hotel. so beramai2 lah kami 5 orang dewasa dan 3 orang kanak2 pegi ke Hotel tersebut. nasib baik buat reservation. malam minggu ramai. penuh tempat nih. selalu aku g sini ngan boss n office2 mate aku. tapi kali ni pegi ngan family plak. kalau gi sini tak sah kalau tak makan bun sodap dia cecah ngan kuah siakap masak tom yam kat atas nih. sodap ok! apa2 pun sila enjoy gambo kat bawah ni yer.

1. Octopus masak apa tah da lupa aku. 2. popiah kulit itik dgn sos manis
3. siakap masak tom yam 4. bun yg sodap(kulit rangup ok)
 5. udang goreng butter. yg tak nampak nasi goreng
ngan daging itik n fresh manggo. 6. sayur kailan ngan scallop
anak  sedara aku yg tgh happy
udang yang besau2
bun sodap cecah ngan kuah siakap tom yam. sodap! sodap!

restoran nih adalah restoran chinese yg halal kat Mutiara Hotel nih. byk pilihan yg ada kat sini n sodap2. tang harganya plak tak berapa sodap sikit lah. utk aku yg kais pagi makan pagi n kais petang makan petang nih tunggu org belanja jer lah yer. lagipun bos aku pun selalu gak belanja makan kat sini. 

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah