Mango oh mango

giants mango 
Ya aku tau. ramai yg terliur bila lalu depan rumah aku tgk buah mango yg besar n gemuk nih tergayut2 atas pokok rumah aku. tapi patut ke ko curi buah mango orang wahai pencuri?. ko tak tau betapa susahnya tuan punya pokok nih nak tanam pokok nih. mula2 tanam tercangkul paip air. menyembur air ke langit. terus cabut lari. wakakkaka masa tuh baru dapat kunci takde org lagi duduk situ. pokok tuh dah diberi mcm2 baja. lepas 6 tahun tanam baru lah nak berbuah. tapi buahnya cam emas. bukan lebat. 5-6 biji gitu. bila berbuah kali kedua nih ada gak kena curi. tak boleh tahan yg muda2 belia tuh gak mak aku amik. takut kena rembat ngan pencuri tak tau malu tuh. teringin nak makan buah nih betul2 masak atas pokok. camner rasanya ek. manis ke? sbb buah yg aku peram kat atas nih rasa dia agak sedap. cuma kalau dibiar masak atas pokok mesti lagi sodap n manis. sapa punya kerja lah yer. pasnih nak letak signboard kat pokok nih. kalau dah amik buah tuh sila amik dengan pokok2 sekali. tanam kat umah ko. takde lah rasa sakit ati sgt kitaorg! hisss geram betul. apa2 pun takde rezeki nak wat camner kan?

*kalau yg amik tuh org yg dulu membebel suruh tebang pokok tuh dulu mmg keji lah org tuh. mmg tak tau malu. nak wat camner diorg mana tau malu or pahala n dosa. payah2

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat