Gumbira or Kechiwa??

amacam?
Igt tak aku ada post pasal aku n akak pegi audition money drop nih masa kat JB? skrg nih season season 2 baru jer start 2 minggu yg lepas kat Astro 104 or 134 Mustika HD.  mula2 tuh takde lah harap sgt lepas audition kat JB tuh mcm aku cerita dalam post yg lepas. aku mmg nak settle cepat sbb da lapar nak breakfast n pegi PC Fair. tapi lepas plak pegi 2nd round punya ujibakat. lepas audition tuh diorg ada lah kasi satu tarikh if kalau diorg tak contact lepas tarikh tuh mmg tak dpt lah. mmg tak harap sgt sbb ramai lagi org yg lepas ke stage 2 audition walaupun lepas kitaorg audition stage 2 tuh diorg ada mcm kasi bunga2/harapan kat kitaorg.

so bila tiba harinya yg diorg ckp nak contact tuh aku rasa mcm berdebar2 n seram sejuk jer kat umah n asik tgk hp. wakakkaakak kata tak harap tapi berdebar2 gak. bila da ptg tuh mmg aku rasa maybe takde rezeki kot. sekali masa aku goreng ikan bilis n bawang nak wat lauk tetiba dpt phone call. tgk no akak aku yg naik. masa tuh dah berdebar2. bila angkat jer akak aku pun jerit lah mmg time tuh aku dah agak mesti dpt jadi salah satu pasangan peserta utk game show tuh. episode mana tuh?? takleh kasi tau hehehehe so pada yg kenal sapa aku tuh cari lah yer kat episode yg mana satu huhuhu. menang ke idak sama2lah kita tunggu di kaca televisyen anda hihihi.

apa2 pun satu pengalaman yg tak dpt aku lupakan. seronok + penat. 3 kali jugak aku ulang-alik JB-Klang. ngan kena bebel ngan bos lagi sbb asyik cuti. hehehe berbaloi ke tidak tuh tak kisah lah. pengalaman beb bukan senang nak dpt!

sebelum tutup tirai post kali nih aku nak pesan. takyah lah kutuk2 peserta yg msk game show nih dengan komen2 kat FB tuh. korg tak rasa camner ada kat dpn 14 kamera, berpuluh2 lampu, penonton, ngan Dato AC Mizal plus nak pikir jawapan lagi dah lah soalan susah tahap gaban plus tricky lagi. sepandai2 mana pun tak semua info or pengetahuan am tuh boleh ada dalam kepala otak kita. bila dah naik stage tuh baru tahuuuuuuuuuuu!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat