Masterchef pulak!



Boleh dikatakan aku nih peminat rancangan Masterchef. tak kiralah Masterchef Malaysia ke, Australia ke or US ke. Tapi aku paling suka Junior Masterhef Australia n pada pendapat aku daripada rancangan nyanyi utk budak-budak yg katanya mengisi masa lapang budak2 cuti sekolah, lebih baik diorg buat rancangan Junior Masterchef nih. lagi banyak faedahnya. lebih byk ilmu drpd menyanyi. memasak pun boleh kaya dikkk. kalau tgk program tuh mmg kagum betul ngan budak2 tuh. pandai betul memasak. masak yg pelik2 pun diorg boleh buat. 

aku bukan nak cerita pasal Masterchef kat obersea tuh tapi aku komen pasal Masterchef Malaysia. bukan nak komen pasal peserta or chef juri2 tuh tapi nak komen pasal peminat Masterchef Malaysia kat Facebook tuh. Mmg lah org kata hak masing2 kan nak komen apa yg dia suka komen. tapi kalau komen bab2 rupa nih yg aku nyampah sikit nih. takkan nak masak kena tgk rupa kot. dah Allah bagi rupa dia mcm tuh mana boleh nak menghina makhluk ciptaan Allah. pastu yg aku tak boleh handle tuh yg mengomen tuh makcik2 plak tuh. ada anak n ada laki. apa dahh bagi lah contoh yg baik sikit kat budak2 muda. kalau makcik rasa muka makcik perfect sgt kenapa makcik tak dpt laki muka mcm aaron aziz???

Kekadang baca komen org kat FB pages mana2 rancangan mmg nonsense lah. kalau komen pasal masak ke or attitude tuh takpe lah gak. tapi komen pasal rupa???? apakah???? 

Pesanan khidmat masyarakat: kalau nak komen kat mana2 FB pages pastikan guna otak dulu. jgn tak pasal2 boleh jadi glemer komen kena print screen kang. kalau tak kena print screen pun tak pasal2 anda kena kutuk berbakul2 ngan org yg baca komen anda itu. sekian

Comments

  1. Saya pun pantang sangat kalau orang kutuk2 bab paras rupa ni. dah tentu semua tu kurniaan Allah kan. kalau diorg kutuk, samalah macam diorang kutuk kurniaan/ciptaan Allah. Mm... nauzubillah!

    Uni recently posted...

    Sedapnya Kerabu Babat

    ReplyDelete
  2. iyer betul tuh. geram tgk org komen kat fb tapi tak guna akal

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat