Resepi Diet: Ayam Bakar & Salad


Actually aku dalam proses diet. Heheh. Kurangkan makan nasik n makan lauk & sayur jer. Lemak memang dah terlebih-lebih sgt nih. Simple jer resepi nih. Meh aku ajar

Bahan-bahan
1/4 bahagian Ayam (tak kisahlah tapi lagi bagus bahagian dada)
Garam
Lada Hitam
Lada Sulah
Paprika sikit
Brokoli
Salad
Cheese cheddar 

Cara-cara
Ayam diperap ngan garam, lada sulah, lada hitam & paprika. Biar selama 1/2 jam.
Lepas 1/2 jam baru grill or panggang dalam kuali. Aku guna kuali korea yang boleh terbalik2 tuh. Best gila ok. Agak-agak ayam nak masak tuh masukkan sayur brokoli tuh n letak cheese atas ayam tuh n Panggang sekali.

Sosnya aku malas nak buat amik thousand island pastu picit2 sikit2 jer kat salad2 tuh.

Siap dinner/lunch aku!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat