Terbaikkkk!


Last 2 week haritu layan kan si Mat Ayip tengok cerita BoboiBoy ni.

Actually masa time cuti sekolah haritu Abg aku merangkap pakcik si Mat Ayip tuh dah ajak tengok wayang. Beria dia ingat pakcik dia nak bawak tengok cerita BoboiBoy. Sekali boleh plak abang aku n anak-anak dia g tengok cerita Kung Fu Panda 3.

So frust ler Mat Ayip ni. Nak tak nak dia g lah jugak sebab dah beli tiket kan. Bukan dia tak suka tengok Kung Fu Panda 3 tuh tapi cousin dia, Abg Apis dah downloadkan filem tuh. So dia dah layan dulu Kung Fu Panda 3 tuh kat laptop Abg Apis dia tuh.

So akak aku pun pujuk ler aku bawak si Mat Ayip ni tengok BoboiBoy. Dia nak bawak dah leceh sikit sebab ada baby Mya tuh kan. So aku senyap-senyap beli ler tiket untuk hari Sabtu dua minggu lepas. 

Dia pun macam pelik sebab aku ngan dia keluar berdua jer. Siap tanya mak dia lagi aku nak bawak g mana. Mak dia cakap Ayip ada date ngan aku hehehe. Movie date. Bila dia tengok aku lalu JPO jer dia dah tau ler nak g tengok wayang kat AEON Kulaijaya ler tuh.

Yess. Tempat fav. baru aku untuk tengok wayang. Sebelum ni selalu layan AEON Tebrau City. Lepas tu pencen kejap daripada tengok wayang. La ni layan balik. Tapi selalu tengok cerita yang boleh layan ngan bebudak jer lah.

~ ~ ~ ~ ~ ~
Sinopsis:
Filem animasi ini mengisahkan sekumpulan makhluk asing bernama The Tengkotak tiba di bumi dan menculik Ochobot untuk menggunakannya mencari sebuah Sfera Kuasa yang tersembunyi di bumi. BoBoiBoy dan kawan-kawannya perlu menyelamatkan Ochobot dan membongkar rahsia di sebalik Sfera Kuasa tersebut.
~ ~ ~ ~ ~

Apa-apa pun terbaikkk lah filem animasi nih. Bangga plak filem nih anak-anak Malaysia yang buat. Mat Ayip pun puas hati. Aku pun enjoy, aku bagi 5/5 bintang!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah