Baju tak siappp!

Hujung minggu ni aku ada wedding kat Shah Alam. Akak aku n abg ipar aku nak dapat menantu sulong. Tapi dalam family aku kiranya anak saudara menantu aku yang ke-4 ler. Kali ni wedding ni agak excited sikit sebab lama benar kitaorg tunggu majlis nih. Tiap kali dia datang umah aku dok tanya bila nak kahwin (padahal diri sendiri pun belum ada hati nak tanya orang hahah) masa tuh dia lom ada bf lagi sampai lah last year raya haji baru dia bagitau aku n akak aku (makcik dia bukan mak dia). Hujung tahun lepas diorg terus bertunang. Aku tak pegi sebab banyak hal kat JB.

Letih kaki!

Actually aku nak cerita pasal baju aku nih. Adoiii apa ceritaaa baju aku ni. Sampai hari ni aku tak dapat lagi baju aku. Seram oooo takut tak muat baju. Dahlah nak mencari pun payah. Pusing-pusing dalam Jakel, turun-naik tak jumpa kaler yang sama macam yang dicadangkan. Lagi-lagi pegi ngan akak aku kat gambar tuh. Aduhh cerewet. Last-last jumpa lah kat bawah, terus beli sedondon untuk rombongan family dari Johor Bahru huhuhu.


 


Lepas dah beli baru nampak kain songket cotton kat jual kat Facebook. 
Alah kalau tau awal beli yang ni dulu. Tapi aku beli jer sebab yang biru belah kanan tuh nak pakai time majlis nikah. Yang biru belah kiri tuh kalau agak-agak aku takmo sendodon aku pakai lah baju ni.

Tapi yang paling penting, apa ceritaaaa baju aku?????

Untuk pengetahuan korang tailor yang buat baju aku ni tailor yang sama pernah salah buat baju aku ikut saiz akak aku. 

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat