Allhamdulilah rezeki

antara tempahan org
2 hari nih akak aku bz amik tempahan 10 ekor rosemary roasted chicken stuffed with potato. allhamdulilah rezeki. actually mmg tak terpikir langsung pun nak wat bisnes nih. akak aku cuma amik tempahan kawan2 dia je n aku cuma tolong apa2 yg patut. takde lah susah sgt buat roasted chicken nih. aku ada post resepi roasted chicken nih kat sini. selain 10 ekor ayam tuh. kawan akak aku juga tempah kuah kari utk makan ngan roti jala. tapi roti jala nya tempah kat org lain. cuma kuah kari jer akak aku buat. rabu lepas plak masak nasi beriani, ayam masak beriani n daging masak merah utk kenduri doa selamat kat umah abg aku. yg nih aku tak tolong sbb aku keje (dalam hati allhamdulilah! haha jahat aku). kitaorg nih actually amatur jer. nak buat bisnes katering betul2 payah sikit sbb akak aku n aku ada keja tetap yg lain so mmg ikut kerajinan.

tgh nak packing
antara tempahan yg pernah akak aku n aku amik ialah nasi n lauk pauk, nasi beriani n lauk pauk, kuih popiah ayam, chesee cake, chesee tart, bihun goreng, sambal goreng pengantin (time raya jer), kuih muih n byk lagi lah. tempahan nih cuma amik utk kawan2 n saudara mara yg rapat jer. utk jadikan sebagai kerjaya sampingan tuh belum larat lagi. penatt oo masak memasak nih. kalau ada maid takpe gak sonang gak. leh suruh2. nih aku berdua ngan akak aku??? PENGSAN

masih belum gila duit lagi : P

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat