Bon Voyage

azwa n zakuan. surely will miss 2 org budak nih
Actually berat aku nak taip post kali nih. adess belum apa2 air mata aku da start mengalir nih. sejak 2 menjak nih aku sgt lah sensitif. cepat terasa. dah tua kot. yelah sejak masuk umur 30-an nih aku cepat tersentuh n air mata aku cepat sgt bergenang walaupun aku cuma baca berita kat paper. padahal berita kat paper tuh takde lah sedih sgt. so kekadang aku mengelak tgk cerita drama2 kat tv sbb takut malu terkantoi nangis depan akak n mak aku. 

12 hari lagi abg aku n family dia akan fly ke Shanghai utk 3 tahun sbb ikut wife dia kerja kat sana. sebak hati aku bila tgk 12 hari tuh da tak lama lagi. aku rapat sgt ngan anak buah aku, azwa. dia patutnya masuk darjah 1 next year tapi dia akan start sekolah dgn grade 1 kat Shanghai. mcmana aku tak sebak mak aku start jaga azwa masa umur dia 1 tahun. so hari2 bila aku pegi kerja n balik kerja aku akan jumpa azwa. abah n mak dia hantar dia ke rumah aku pagi2 pukul 6.30 so masa dia tadika 2 tahun nih aku yang hantar dia sebelum aku pergi keja.

bila benda biasa yg menjadi rutin aku selama 5 tahun terhenti mana tak sedih. yelah hari2 aku balik aku nampak dia lepas nih aku cuma boleh nampak n communicate ngan dia melalui facebook or skype jer lah. n utk abg aku plak selama nih kalau aku ada apa2 problem mcm kereta rosak ke or masalah2 lain, dia yg aku call dulu sbb rumah dia dekat ngan aku. 

aku bukan tak pernah berpisah ngan dgn ahli keluarga aku yg lain. pernah. akak aku 5 tahun merantau ke US n sama gak ngan abg aku 3 tahun kat US gak. mak aku nangis sgt2 masa akak n abg aku merantau. yelah diorg pegi berbelas2 ribu batu jauhnya. tapi masa tuh aku kecik lagi n aku belum tau apa itu erti rindu bila dah tua nih baru lah paham. 

lepas nih mak akan terpisah lagi beribu2 batu jauhnya ngan anak, menantu n cucu2nya. aku tau mak aku sedih walaupun dia tak tunjukkan kesedihan dia tapi dalam hati dia menangis siapa yang tau?

3 tahun tuh mmg la tak lama. pejam celik pejam celik dah 3 tahun. cuma mak aku risau n sedih sbb dia da tua n dalam 3 tahun mcm2 boleh jadi. korg pun paham kan apa maksud aku. yang aku mampu skrg cumalah berdoa n memohon pada Allah agar keluarga aku diberi kesihatan, umur yang panjang, rezeki y dan diberkati dunia dan akhirat. amin ya rabal alamin.

Insya Allah kalau ada rezeki aku akan melawat anak2 saudara aku nih kat Shanghai. take care yer azwa masuk sekolah baru jgn lari ye (sbb dia ada bercita2 nak lari dari sekolah hehehe) n harap2 aku dapat control air mata aku masa antar diorg kat airport nanti!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah