Sayonara 2011



Macamana azam tahun lepas? dah tercapai? aku mmg takde azam sbb aku tak suka berazam2 nih. sbb mmg aku tak pernah nak capai apa yg aku azamkan. so lebih baik jgn berazam. buang masa tenaga otak aku jer memikir apa yg aku nak azamkan. skrg nih cepat jer kan masa berlalu? mcm tak terasa plak dah masuk tahun 2012. umur aku pun makin naik lagi tahun nih. boleh tak tak payah naik? (boleh tapi masuk kubur lah). tadi pagi akak aku tanya brp umur aku. bila aku ckp 32 dia terkejut. aikk tak tau ke umur adik sendiri (takpe anak ko ramai susah nak igt kan. so aku maafkan). 

yer aku da 32. taun depan masuk 33. mak aku mcm risau jer aku nih tak laku2. kadang2 bila dia terlupa yg bab nih sgt sensitif kat aku nanti dia tanya2 lah. kalau dulu mmg aku tak ske org tanya. tapi bila aku da msk usia senja nih (senja lah sgt) aku da tak kisah. relax jer. aku anggap soalan yg org tanya tuh mcm pelayan McD' tanya aku nak makan apa. 

ko tak takut ke org cop ko anak dara tua tak laku? org nak cop or ngata aku anak dara tua tak laku tuh org tuh punya pasal lah aku peduli apa. yang penting pahala diorg pegi kat aku. terus terang aku mmg dah takde perasaanlah nak cari laki. sbb bila aku tgk cermin n aku tgk diri aku balik mmg perasaan tuh terus hilang melayang2 hilang terbang sampai langit ketujuh so kalau rasa mcm aku nak tersinggung ke apa sorry lah yer aku lagi suka ngan kehidupan aku skrg. 

sapa nak jaga ko masa tua nanti? anak2 saudara aku kan ramai. ada 23 org tuh. takkan takde sorg pun yg berhati mulia nak jenguk aku kat rumah nih. kalau takde sorg pun yg kesian kat makcik diorg nih, rumah org2 tua kan ada. bykkan doa jer lah semoga aku sihat dan tak mengharapkan org sgt.

dah lah stop sini. tak payah nak emo2. Happy New Year semua!

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat