Tempat Shopping yang bakal membangkrapkan anda sudah DIBUKA!

mari menghabiskan duit!
Akhirnya! buka jua tempat shopping terbaru kat johor nih. igtkan projek nih akan jadi projek terbengkalai. tapi tekaan aku silap. lagipun tempat shopping nih bukan calang2 company yg bangunkan kan? Actually Johor Premium Outlets nih di buka pada 1/12/2011 arituh. tapi per invitation aje. n start 2/12/2011 baru dibuka utk orang ramai. so smlm aku tak lepaskan peluang pegi JPO. nak tgk gak apa benda ada kat JPO nih kan. sbb sejak 2 menjak nih ramai org ckp pasal tempat nih. nak tau gak. murah ke? sama murah ke kat oulets dia kat overseas. so awal2 pagi aku da plan ngan akak aku utk pegi pagi2 sbb mesti ramai org kan. tak kuasa aku berebut parking. lepas siap2 masak semua aku, ayip, akak aku n kawan aku bersama anak dia lebih kurang pukul 10 pagi bertolak dari rumah. dari umah aku tak berapa jauh. dalam 20km. mcm nak pegi kerja tapi kalau kerja menuju ke bandar tapi utk ke JPO aku menghala ke kulaijaya. Dalam pukul 11.00 sampai lah aku ke JPO nih. kereta dah berderet2 nak masuk JPO. nasib baik aku dapat parking yg bebetul dekat ngan pintu masuk JPO. kalau tak berpeluh nak berjalan.

tempat parking dah mula penuh
aku masuk dari pintu belakang (agaknya) lah sbb kalau ikut pintu lagi satu ada water fountain tuh mcm pintu utama aje. ramai orang betul. yelah tempat baru. mmg org serbu. termasuklah aku. dari satu ke ke satu kedai aku tgk. tgk harga mak aiii mahal. dah discount pun mahal. org mcm aku still tak mampu ler. seb baik salesgirl tak berapa nak berlagak sangat walaupun diorg kerja kat designer stores. adalah beberapa handbag yg aku teringin. tapi harganya still aku tak mampu. bukan takde duit cuma duit yg ada dah plan nak beli benda lain. lagipun buat apa aku beli handbag beratus2. membazir jer kan. bak ibarat kata akak aku baik beli Ipad 2 heheh. lagipun aku baru jer beli handbag kat Istanbul. tuh pun harganya dah USD100.

nih kat pintu masuk utama
aku suka design JPO. mcm kat obersea jer
org dah start ramai time nih
aku tak beli apa pun. msk kedai esprit igt nak beli bag. tapi akak aku tak kasi sbb dia ckp tak lawa. cari kasut pun takde yg berkenan kat hati. so akhirnya aku msk kedai coklat beli sebungkus coklat daim. itu pun dah kena rm31.00. kalau makan plak ada restoran n food court. tapi akak aku kata agak mahal. tapi lepas nih da tau lah mana nak cari baju budak2 time raya nanti. dah tentu kat JPO. byk pilihan n murah2. apa pun kalau korg ada kelapangan jenguk2 lah ye JPO nih. tak beli pun takpe. cuci mata jer mcm aku hehehe

ayip pau mak dia M&M's RM21.00 heheh
harini akak aku sorg lagi ada pegi JPO dia ckp org ramai gila ok. nak masuk kedai pun kena beratur. hehehe. benda baru mmg mcm tuh. ibarat gula yg dihurung semut hehehe

Comments

  1. kitapun dah sampai sini semalam... memang ramai sesangat orang... suka tengok gambar awak cantik...

    ReplyDelete
  2. tuhlah ramai kan. org spore pun ramai. gambar tuh amik pakai camera hp jer

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah