Nasi Goreng Mak

drooling...

Aku buat orang terliur setiap kali aku post gambar Nasi Goreng mak aku nih kat Instagram.
Opismate aku yang pregnant tuh siap ngidam tuh.
Tak baik kan aku selalu kasi orang ngences jer (tau tak makna ngences tuh apa)
So bila cerita kat mak aku, dia setuju nak gorengkan untuk member aku yg pregnant tuh.
In fact actually untuk satu office (office aku kecik jer)
Tapi bab potong2 bawang tuh aku ler yang buat mak aku cuma campak2 kan jer dalam kuali.
Aku tolong buat apa yang patut.

Tapi actually masak banyak2 nih rasanya kureng sikit.
Kalau masak sikit2 baru sedap. Macam gambar kat bawah nih.
Bawang, lada, ikan bilis & belacan tak blender tapi di tumbuk so takde lah lumat terus.
Telur tak dihancurkan terus tunggu masak sikit baru dihancurkan.
Tak tau nak ckp camner, tapi rasanya memang terbaikkkk!

Resepinya kat sini

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat