Di satu hari Sabtu yang panas... 2


Ada annual pass lah katakan. Rugikan kalau tak guna. Aku baru berapa kali jer masuk sini. Tak macam akak-akak n anak-anak saudara aku nih. Tah berapa kali dah masuk sini. Kalau bosan-bosan kat rumah sini ler tempatnya nak melepaskan kebosanan.




Destinasi pertama dalam Legoland ni adalah di Boating School. Si Mat Ayip tuh nak naik boat, so makcik dia, merangkap akak aku yang temankan dia naik. Aku takleh temankan dia sebab ditakuti boat itu akan terbalik wakakakak. Mama si Mat Ayip nih tak ikut sebab ada KO-KO kat sekolah.



Pandai tak saya bawak boat sendiri? 
Mak Kin nih macam tester JPJ plak hehehe




Lepas jer naik boat, kitaorang pergi plak beratur tunggu keretapi. Hahah sejak Legoland nih bukak aku belum pernah lagi naik keretapi nih. Aku pergi kan kejap-kejap jer, so mana nak sempat nak round satu Legoland kan. Penat weyyyy



Muka-muka happy sebab dapat naik keretapi duduk yang paling belakang sekali heheheheh. Masa ini matahari memang sedang memancarkan cahaya yang paling terik sekali. Kat sini lah aku dapat call yang kereta aku dah siap. Kalau aku tunggu lambat plak nak siap.



Video yang aku sempat rakam masa naik train kat Legoland nih.




Lepas tuh kitaorang pergi ke bettle bounce nih kat Land of Adventure sebab budak-budak nak naik. Nasib baik ada akak-akak yang boleh melayan mat ayip nih. Kalau harapkan aku satu benda pun tak naik. Lepas sini kitaorang masuk Pharaoh Revenge. Tapi tak amik gambar pun.




Kuar jer dari Pharaoh Revenge, anak-anak saudara aku nak naik Dino Island plak. Ini boleh membuatkan baju anda basah kuyup. Aku tak naik pun cuma tengok dari jauh jer sambil rakam video anak-anak saudara aku nih naik menda nih.



Video yang aku sempat rakam. Jenuh Mak tunggu korang nak turun Nak! ekekekekekek




Lepas tuh tengok 4D movie. Seronoklah ye Mat Ayip. Balik jangan nak merengek kaki sakit ye Dik???




Pastu tunggu budak-budak naik merlin train ke apa namanya. Aku ngan akak aku dok melepak dalam kepanasan kat sini tengok orang menang teddy bear besar.




Memang gila nak main benda alah nih. Geram sangat tengok teddy yang besar-besar n kiut-kiut tuh. Nasib baik akak aku tahan kalau tak mau boleh habis duit aku. Hahahah. Lepas kat sini kitaorang pegi ke Roller Coaster Dragon. Yang kecik Mat Ayip naik ngan Kak Tin dia. Yang besar plak Kak Pah dia naik ngan Abg Amad. Lepas jer naik roller coaster nih kitaorang pun balik memandangkan akak aku ada hal. So memang takde lepak makan-makan time nih. Takpe next time plak nanti. Lama lagi. Annual pass aku pun expired 31/12/2013 heheheh banyak masa lagi.

Comments

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Tersirat