Homemade Sushi

Amacam berwarna warni tak sushi aku?


Sushi buatan sendiri nih. Inti sedap tapi nasi kureng.
Kureng cukanya plak.
Anak saudara aku cakap kurang umphhh kali nih.
Kurang umpph pun licin korang bedal ye.


As usual, buat inti telur rebus


Inti ketam mayo


Inti ebiko mayo
ebiko nih beli fresh kat aeon/jusco
satu bungkus rm8 ++ kot tak silap aku


Tapi sekarang ni aku nak makan yang nih.


Mereka yang berkenaan, jom pegi makan lepas kerja?


*autopost

Comments

  1. beras tuk sushi ni lain dari beras kite kan?
    mane nak carik erk?
    every week pegi sushi king, kopak gak i...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup beras sushi tak sama ngan beras kita. Cuba cari kat pasaraya jusco or rasanya giant ada jual kot. Beras jenama SUMO (kaler hijau). jual dalam peket 1kg rm9.90 sebungkus

      Delete
  2. Replies
    1. saya suka makan sushi nak beli satu jer dah rm1.00 ++ huhuhu

      Delete
  3. Blog walking here. Hehe. Thanks for the recipe awak! Nak tanya ebiko mayo tu memang jual dah hancur camtu eh kat jusco?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup dah jual mcm tuh. sepeket rm10 tak silap. tapi jarang2 ada ikut nasib. nampak macamm sikit jer ebiko mayo tuh actually sepeket tuh banyak

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tabung Haji