Kempunan Kenny Rogers

Fuhh hari ni memang betul-betul menguji kesabaran aku.

Tadi pagi aku pegi AEON Bukit Indah. Sajer jer temankan akak aku cari hadiah hari guru kat Daiso untuk kengkawan dia n cikgu-cikgi mat ayip.

Ramai orang betul AEON Bukit Indah tuh. Public holiday lah katakan. Plak tuh public holiday sama ngan Singapore so memang sesak ler. Lepas jer kat situ akak aku ajak makan kat Kenny Rogers. Aku pun ok jer sebab dah lama tak makan.

Mula-mula tuh dah bagi menu nak amik order pun dah amik masa 10 minit. Lepas amik order nak dekat 30 minit tak dpt2 lagi. At least kalau lmbt main coursenya bagi lah air dulu ke. Tapi haram air pun tak sampai lagi. Tekak dah haus dah nih. Siap rasa macam nak kansel order jer n pergi makan kat Secret Recipes berdepan ngan Kenny Rogers tuh sebab tengok orang kat Secret Recipes baru sampai dah dpt makanan dia.

Lepas 30 minit dtglah 1 set 1/4 chicken n 1 set chicken hotdog utk akak n anak saudara aku. Aku pun tunggu lah set aku. Aku order 1/4 chicken set tuh jugak. Pastu panggil sorg waiter nih tanya pasal ayam aku. Dia pun ckp ok2. Tapi tunggu punya tunggu tak sampai-sampai lagi gak. Akak aku n anak saudara aku dah habis makan. Dari aku lapar sampai kenyang sebab marah punya pasal. Aku ckp ngan akak aku dah jom bayar n balik. Kalau ayam aku sampai time tuh aku memang ckp aku tak nak.

Bila sampai kaunter nak bayar aku n akak aku pun tengok bill ler nak tengok dia kira tak ayam aku. Sekali memang takde dalam bill. Hantu betul! beria amik order aku tadi. Apa kejadahnya aku siap tunjuk 3 side dishes untuk set aku tuh kat dia. Abih apa yang dia tulis??

Lepas tuh akak aku pun ckp lah kenapa tak bagi apa yang kita org order. awak tahu tak apa yang awak tulis. Dia senyap ngan muka masam mencuka. Lepas tuh ckp lagi kalau tak pasti apa yang diorder tuh tanya lah balik. Bila kitaorang tanya tadi ko ckp ok. Senyap membisu lagi. Bisu kot budak nih. Tapi tadi ok jer ckp.

Lepas tuh yg paling aku hangin tuh tak ckp sorry or maaf ke. Kalau dia ckp sorry or maaf tadi memang aku sejuk sikit lah kan. So apa lagi akak aku pun ckp kalau dah buat salah tuh ckp lah sorry. Diam lagi. Macam muka tembok. Geram betul tadi.

Kalau orang lain tuh memang dah kena jerit lah pompuan muka tembok tuh. Geram betul aku. Aku geram sangat2 sebab dah sah2 dia angguk n ckp ya masa aku ckp order aku tuh. Set aku memang kena pilih 3 side dishes tuh tapi set akak aku tak payah.

Sebab aku order 2 gelas air jer ke? tapi 3 set makanan? polisi Kenny Rogers tak boleh order 3 set makanan dengan 2 gelas air ke? kalau tak boleh kenapa tak ckp awal? Bukan aku tak mampu nak beli 3 gelas air tuh. Lagipun air tuh boleh refill kan.

Or sebab aku pakai selipar jepun buruk tuh ke? pastu purse aku macam purse nak pegi pasar tuh ke? tuh sebab dia ingat aku tak mampu nak makan kat situ? Aku pakai selipar jepun sebab selesa nak jalan. Aku pakai purse kecik tuh sebab senang nak selit dalam poket seluar. Bahu sakit dik nak bawak handbag.

Haishhhh geram betul aku. Kempunan rasanya nak makan ayam kenny rogers. Sikit lagi nak masuk hutan cari batu belah batu bertangkup.

Tak boleh jadi sabtu nih mesti bakar ayam ala2 kenny rogers siap ngan mac n cheese, whipped potato & coleslaw!

Eh lupa lagi satu, MUFFIN!

Comments

  1. jgn terkejut,Kenny Rogers dari dulu dah kene banned ngan i.. dulu mmg favorite taun Kenny sebab ayam die masak way better than nandos. Tapi disebabkan banyak experieces yg menyaketkan hati terpakse la i banned..

    First experience - tunggu dekat 1 jam tuk 1/4 chicken set... air sampai bile kite org da habis makan.. Boleh?Bile tanye napa air lambat sampai? pegi tadah air ke? Dia jawab, lupa!!!...

    second experience - same kes gak.. tp this time tunggu 45 tuk 3 kali salah order.. order ayam 1/2 tp dapat 1/4 saje, lepas tu kali kedua dapat sandwich.. tp kali ke 3, die cakap " akk bley tunggu x? ayam kami da habis?".. tp yg herannye, org yang datang kemudian dah dapat ayam die org...

    third experience - dapat macaroni and cheese da basi and salad ade gumpal rambut.. bukan sehelai rambut tau.. segumbal...

    lepas pade tu da serik ngan Kenny... :(
    skang zara pegi Kenny Rogers semate- mate sebab muffin die org.. other than that, memang x

    ReplyDelete
  2. i dah lama tak makan kenny rogers. 2-3 tahun jugak kot. last makan penuh pinggan ngan side dishes n ayam yg 1/4 tuh pun agak besar sampai tak abis nak makan. now tgk sedih sgt semua kecik2 jer sizenya. harga pun dah naik but portion makin kecil. i tak pernah dpt bad experience dgn kenny rogers sebelum nih. ada sekali pergi dia jujur ckp dapur dia rosak n satu oven boleh pakai so lmbt kalau nak tunggu. tapi this place i first time pergi. sekali kena mcm tuh. hangin betul.

    yup masa dulu zaman i study 13 tahun dulu selalu makan kat plaza alam sentral. ayamnya sgt juicy dgn gravy yg banyak. tak payah mintak extra gravy. side dishes pun penuh satu pinggan. even 2-3 years ago pun still ok lagi. tapi sekarang? sedih betul.

    yg masih sedap sampai skrg hanya muffin jer kan?

    ReplyDelete
  3. yep.. the muffin die aje yg sedap... tu aje yg sedap. yep i notice dulu portion die sngt besaq and the taste is way better.. now tak tau ape jadi... herm...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Resepi: Mi Telur Goreng

Resepi: Bihun Goreng Putih

Seoul Garden kat Rumah